  • Data: 2002-01-17 21:04:44
    Temat: Re: działania prokuratora
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <b...@p...onet.pl

    > Odbiegliśmy od mojego pytania, ja nie pisałem o policji i jej mandatach,
    ale
    > o "mandatach" nakładanych pośrednio przez Urzędy Miasta poprzez prywatne
    firmy
    > występujące w imieniu UM. Tutaj musi obowiązywać PKC, jak zwykłe
    postępowanie
    > między urzędem a obywatelem... I tutaj PKC nie przewiduje, że doręczenie
    jest
    > skuteczne po włożeniu za klamkę lub wycieraczkę - nie mieszajmy w to
    policji...

    PKC ? Chyba chodzi o KPC ?
    Stosunki między urzędem a obywatelem co do zasady reguluje KPA, a nie KPC.
    Ponadto żadna prywatna firma nie może nakładać "mandatu".
    Karać może w Polsce tylko Sąd, jedynym wyjątkiem jest właśnie postępowanie
    mandatowe regulowane przez kpw i kks. Przyjęcie mandatu jest dobrowolne i
    wiąże się z rezygnacją z postępowania sądowego.

    Wiktor.