  • Data: 2004-12-06 09:35:15
    Temat: Re: dywagacje teoretyczne - jak komus sie nudzi ;)
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/5/2004 1:12 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > USA mnie nie interesuje. Tam można napaść na inny kraj posługując się
    > fałszywymi powodami i nadal wygrać wybory.

    Korzyść z ukradzionej loterii/losu jest korzyścią wynikłą z przestepstwa
    - więc wymaga zwrotu. Poniewaz jest "losowa" - możnaby się uprzeć, że
    powinna wrócić do wystawcy losu - lub lepiej, przekazana zostać na rzecz
    jakiejś organizacji np. Caritasu.

    Poszukiwanie prawnych kruczków, by złodziej losów mógł zatrzymać sobie
    wygraną kłóci się z przeznaczeniem prawa jako takiego, więc nie może
    korzystac z jego ochrony.

    Jeżeli lubisz zagadki, to mam następującą:
    potencjalny klient odwiedził salon samochodowy i otrzymał w nim 25%
    upustu na konkretny model samochodu, od ceny cennikowej, uznawanej za
    wrtość rynkową, ale go nie kupił.
    W nocy ukradł samochód, co zostało dowiedzione.
    Pytanie: jaka jest wartość ukradzionego samochodu: z upustem czy bez?
    Przy rozwiązaniu należy pominąć, czy upust jest możliwy do uzyskania i
    przyjąć założenie, że nie wszyscy go dostają, jedynie w drodze wyjątku.

    Pzdr: Catbert