    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: druki rmua
    Date: Mon, 16 Jun 2008 17:49:28 +0200

    On Sun, 15 Jun 2008, Ashka wrote:

    > Witam,
    > zakładam w sądzie pracy sprawę byłemu pracodawcy za berak wypłaty
    > wynagrodzeń. czy mogę do pozwu podpiąc nakaz wydania druków rmua?

    Czekaj.
    Oczekujesz, że pracodawca popełnił wykroczenie w ten sposób, że
    odprowadził nienależne składki do ZUS?
    Bo składki odprowadza się od *wypłaconego* wynagrodzenia (a ściślej
    od "postawionego do dyspozycji pracownika", bo faktycznie mogło
    nie być wypłacone jeśliby pracownik nie odebrał bo nie przyszedł
    do kasy).
    Od niewypłaconego wynagrodzenia nie ma składek ani podatków!

    pzdr, Gotfryd