  • 1. Data: 2003-08-01 07:10:09
    Temat: drobne pieniazki
    Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm>

    Ostatnio spotykam się z nowa praktyka u roznego rodzaju sprzedawcow - nie
    chca oni przejyjmowac "miedziakow" monet o nominalach 5gr. i ponizej -
    najczesciej slysze "bo pozniej nie mam jak wydac"

    Od strony technicznej to wyglada tak ze moge zostawic takie pieniadze na
    ladzie i wyjsc.
    A jak to wyglada od strony prawnej?

  • 2. Data: 2003-08-01 08:48:47
    Temat: Re: drobne pieniazki
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Radek Zwolski" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > najczesciej slysze "bo pozniej nie mam jak wydac"
    >
    > Od strony technicznej to wyglada tak ze moge zostawic takie pieniadze na

    jeśli sprzedawca wystawia towar to ma obowiązek przyjąć prawny środek
    płatniczy
    ja często jak nie mam drobnych, a nie chcą przyjąć 2 zł kartą to płacę 2 zł
    z dziurką (z okazji WOSP)

    no i często dość długo muszę tłumaczyć, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć
    prawny środek płatniczy skoro wystawił towar i podał jego cenę

    co do przepisów to w tym momencie nie odeślę do konkretów, ale poszukam

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-08-01 22:14:45
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Radek Zwolski" <z...@p...fm> wrote in message
    > Od strony technicznej to wyglada tak ze moge zostawic takie pieniadze na
    > ladzie i wyjsc.
    > A jak to wyglada od strony prawnej?
    Wyjmij komórkę, rozejrzyj się po sklepie i spytaj, w którym miejscu
    sprzedawca wywiesił obowiązkową informację z telefonami do inspekcji
    handlowej, bo masz tu problem z kupieniem towaru za obowiązujące w Polsce
    środki płatnicze.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2003-08-03 03:54:31
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bgeopd$iij$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:
    > "Radek Zwolski" <z...@p...fm> wrote in message
    > Wyjmij komórkę, rozejrzyj się po sklepie i spytaj, w którym miejscu
    > sprzedawca wywiesił obowiązkową informację z telefonami do inspekcji

    Podobno już nie ma takiego wymagania (było w rozporządzeniu RM z 1995).

    --
    Marcin