  • 1. Data: 2004-06-25 20:25:46
    Temat: dozywocie
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hejki
    wyczytalem juz wszystko o dozywociu w kodeksie cywilnym ale meczy mnie
    jeszcze jedno pytanko: czy jesli osoba ktora ma prawo pobytu dozywotniego na
    jakiejs posesji, a nie jest tam zameldowana (bo powiedzmy wlasciciel sie nie
    zgodzil) to nie traci prawa dozywocia? czy konkretnie zameldowanie ma
    jakiekolwioek znaczenie w tej kwestii?
    czy zameldowanie takiej osoby ma znaczenie dla wlasciciela przy sprzedazy
    nieruchomosci? czy ogolnie nawet jak ta osoba nie jest zameldowana to nadal
    stwarza taki sam "problem" przy sprzedazy, bo i tak ma dozywocie?
    pzdr i z gory dzieki za info
    Anax

  • 2. Data: 2004-06-25 21:54:30
    Temat: Re: dozywocie
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Anax WRC" <w...@i...pl> naskrobał/a w

    > dozywotniego na jakiejs posesji, a nie jest tam zameldowana (bo
    > powiedzmy wlasciciel sie nie zgodzil) to nie traci prawa dozywocia?

    Nie. Zameldowanie to tylko poinformowanie urzędu, gdzie się mieszka.
    Nie ma nic wspólnego z tym prawem.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Out of my mind. Back in five minutes.

  • 3. Data: 2004-06-26 12:29:14
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nadal
    > stwarza taki sam "problem" przy sprzedazy, bo i tak ma dozywocie?

    wg obecnego prawa meldunkowego nie musisz nawet mieć zgody właściciela
    posesji na zameldowanie.....tak, tak.... wystarczy że pójdziesz do urzedu z
    osobą, która poświadczy iż zamieszkujesz tam naprawdę i już.......dokładniej
    możesz przeczytać w ustawie meldunkowej (tylko niestety nie podam ci
    namiarów bo nie pamiętam).

    pozdr.
    b.

  • 4. Data: 2004-06-26 13:26:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbjqbt$pg2$1@atlantis.news.tpi.pl>, bella wrote:
    > wg obecnego prawa meldunkowego nie musisz nawet mieć zgody właściciela

    Jest nowela która weszła w życie 1'go maja.
    (Sory za p-literki)
    3) w art. 9 po ust. 2 dodaje si´ ust. 2a i 2b w brzmieniu:
    ,,2a. Przy zameldowaniu na pobyt stay lub czaso-
    wy trwajĂ cy ponad 2 miesiĂ ce naley przed-
    stawiç potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgaszajĂ cej pobyt stay lub czasowy trwajĂ cy
    ponad 2 miesiàce, dokonane przez waÊcicie-
    la lub inny podmiot dysponujĂ cy tytuem
    prawnym do lokalu, oraz, do wglĂ du, doku-
    ment potwierdzajĂ cy tytu prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzajĂ -
    cym tytu prawny do lokalu moe byç umowa
    cywilno-prawna, wypis z ksi´gi wieczystej,
    decyzja administracyjna, orzeczenie sĂ du lub
    inny dokument poÊwiadczajàcy tytu prawny
    do lokalu.

> [...]
    > osobą, która poświadczy iż zamieszkujesz tam naprawdę i już.......dokładniej
    > możesz przeczytać w ustawie meldunkowej (tylko niestety nie podam ci

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20040930887&type=1&name=D20040887.pdf

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-06-26 14:50:16
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    dokładnie o to mi chodziło, tylko trochę nie tak się
    wysłowiłam...przepraszam.......
    ale chodziło mi głównie o to, iż nie musi być zgody właściciela....

    pozdr.

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:khtjbc.3nf.ln@ziutka.router...

  • 6. Data: 2004-06-26 21:03:43
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    .......dokładniej
    > możesz przeczytać w ustawie meldunkowej (tylko niestety nie podam ci
    > namiarów bo nie pamiętam).

    no ale wg tego co napisal Marcin to nie do konca bo: dokonane przez
    właścicie-
    la lub inny podmiot dysponująccy tytułem
    prawnym do lokalu

    wiec tak czy inaczej musi byc ktos kto dysponuje tytulem a przewaznie
    dysponuje nim sam wlasciciel:)
    przynajmniej tak to zrozumialem. tak wiec nie mozna sie zameldowac u kogos
    na stale jesli ktos nie wyrazi zgody.

    > wg obecnego prawa meldunkowego nie musisz nawet mieć zgody właściciela
    > posesji na zameldowanie.....tak, tak.... wystarczy że pójdziesz do urzedu
    > osobą, która poświadczy iż zamieszkujesz tam naprawdę i już

    przeciez wtakim wypadku moglbym np zameldowac rodzinke znajomych Cyganow u
    kolegi po dachem bo potwierdzilem ze tam mieszkaja:)))

    Anax

  • 7. Data: 2004-06-27 00:38:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbkoa2$ri$1@news.dialog.net.pl>, Anax WRC wrote:
> [...]
    > prawnym do lokalu
    > wiec tak czy inaczej musi byc ktos kto dysponuje tytulem a przewaznie

    Tzn. jak ja to rozumiem: nalezy posiadać tytuł prawny do przebywania w
    tym lokalu, a więc może to być np. umowa najmu.

    > przynajmniej tak to zrozumialem. tak wiec nie mozna sie zameldowac u kogos
    > na stale jesli ktos nie wyrazi zgody.

    Z tym że jest jeszcze jedna rzecz:
    9) w art. 29 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    ,,1. Wlasciciel lub inny podmiot dysponujacy tytulem prawnym do
    lokalu jest obowiazany potwierdzic fakt pobytu osoby zglaszajcej pobyt
    staly lub czasowy trwajacy ponad 2 miesice w tym lokalu.
    Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje sie na formularzu
    meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego zloenia.";

    Ale przynajmniej na logikę, to że ma obowiązek nie oznacza że urząd może
    odmówić zameldowania jeśli dana osoba posiada tytuł prawny do lokalu a
    właściciel ww. obowiązku nie wypełnił.

    > przeciez wtakim wypadku moglbym np zameldowac rodzinke znajomych Cyganow u
    > kolegi po dachem bo potwierdzilem ze tam mieszkaja:)))

    Ale to jest karalne :)

    --
    Marcin