  • 11. Data: 2004-05-07 18:12:56
    Temat: Re: dowody osobiste dla 13latkow
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Hehe :D Oczywiscie ze bez obrazy :) A zdjecie jest gdzies sprzed roku,
    : troche wyroslem ;)
    :
    : P.S.
    : BTW szkoda ze malo osob ma odwage publikowac swe zdjecie... wola siedziec
    : za swoimi firewalleczkami i mordki nie okazac :)
    :
    :
    mnie to troche zaskoczylo szczerze mowiac, to jest zdjecie zkomuni, czy
    bierzmowania? :)

    Na tej grupie bym sie nie spodziewal osoby w tym wieku.

    P.

  • 12. Data: 2004-05-08 08:01:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 7. maja 2004 16:26 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane 007:

    > najpierw cytat z ustawy:
    >
    > Art. 15. 1. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
    > 1) osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie
    > nietrzeźwości,

    To mnie zawsze zastanawiało dlaczego. Jakiś chory przepis z czasów komuny?

    > 2) osobom do lat 18,

    To jeszcze mogę zrozumieć, choć niechętnie

    > 3) na kredyt lub pod zastaw.

    A tu dlaczego prawo się wpieprza w moją (sprzedawcy) politykę prowadzenia
    sprzedaży?

    > 2. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    > podający napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    > stwierdzającego wiek nabywcy.

    Jak rozumieć ,,podający'' i czy jeśli ja kupię i podam komuś, to też
    popełniam przestępstwo?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-05-08 10:14:52
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Przemyslaw 7 maja 2004, 20:12:56, szrajbnął:
    > mnie to troche zaskoczylo szczerze mowiac, to jest zdjecie zkomuni, czy
    > bierzmowania? :)

    z chrztu ;)

    > Na tej grupie bym sie nie spodziewal osoby w tym wieku.

    No widzisz, nieznajomosc prawa nie upowaznia do niestosowania sie doń.
    A wiec wole wiedziec co jest przestepstwem, co wykroczeniem, a co
    zgodne z prawem. Zreszta planuje z prawem zwiazac swoja przyszlosc,
    wiec... Im wczesiej oswoje sie z ta kupa przepisow tym latwiej bedzie
    mi pozniej na studiach czy dalej. Mam nadzieje ze za te pare lat juz z
    aplikacja bedzie latwiej i bedzie to dalej...

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 14. Data: 2004-05-08 19:31:28
    Od: "student" <1...@d...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości
    > : Czy dowody wydawane osobom od 13 roku życia będą się czymś różnić od
    > : normalnych? wyglądem lub kolorem?
    > : Chodzi mi o to, czy wyrośniętemu 16latkowi z takim dowodem łatwo będzie
    > : zakupić alkohol, bo nikomu się nie będzie chciało sprawdzić daty
    urodzenia
    > : skoro będzie posiadał dowód.
    >
    > sprzedaz jest dozwolona dla osob od 18 lat a nie dla osob posiadajacych
    > dowod.

    Ale ludzie są przyzwyczajeni do tego, że posiadacz dowodu ma ukończone
    18lat,
    a teraz takie coś...

  • 15. Data: 2004-05-08 19:33:31
    Od: Drwal <w...@s...com>

    student 8 maja 2004, 21:31:28, szrajbnął:
    > a teraz takie coś...

    No nie bardzo _teraz_ bo te dowody to od 3 czy 4 lat mozna wyrobic :)

  • 16. Data: 2004-05-08 21:46:36
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Drwal* [ w...@s...com ] napisał(a):

    > No nie bardzo _teraz_ bo te dowody to od 3 czy 4 lat mozna wyrobic

    co nie zmienia faktu, ze ludzie sa przyzwyczajeni, ze osoby z dowodem
    osobistym maja pow 18 lat - o ludziach w podeszlym wieku nie
    wspominajac - dla nich dowody osobiste dla mlodszych to jak ufo z
    marsa czy nawet bezprzedowoda stacjonarka :)

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 17. Data: 2004-05-08 22:12:29
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Sarpedon 8 maja 2004, 23:46:36, szrajbnął:
> [...]
    > wspominajac - dla nich dowody osobiste dla mlodszych to jak ufo z
    > marsa czy nawet bezprzedowoda stacjonarka :)

    Ale bylo o nich swego czasu w Wiadomosciach ;)

  • 18. Data: 2004-05-08 22:22:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon wrote:

> [...]
    > wspominajac - dla nich dowody osobiste dla mlodszych to jak ufo z
    > marsa czy nawet bezprzedowoda stacjonarka :)

    Ale to już jest ich problem.