  • 1. Data: 2004-05-07 07:01:48
    Temat: dowody osobiste dla 13latkow
    Od: "student" <1...@d...pl>

    Czy dowody wydawane osobom od 13 roku życia będą się czymś różnić od
    normalnych? wyglądem lub kolorem?
    Chodzi mi o to, czy wyrośniętemu 16latkowi z takim dowodem łatwo będzie
    zakupić alkohol, bo nikomu się nie będzie chciało sprawdzić daty urodzenia
    skoro będzie posiadał dowód.

  • 2. Data: 2004-05-07 12:14:55
    Temat: Re: dowody osobiste dla 13latkow
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    student wrote:
    > Czy dowody wydawane osobom od 13 roku życia będą się czymś różnić od
    > normalnych? wyglądem lub kolorem?

    Tylko terminem ważności.

    > Chodzi mi o to, czy wyrośniętemu 16latkowi z takim dowodem łatwo będzie
    > zakupić alkohol, bo nikomu się nie będzie chciało sprawdzić daty urodzenia
    > skoro będzie posiadał dowód.

    Jak sprzedawca jest idiotą i zwraca tylko uwagę na istnienie dowodu
    tożsamości, a nie na jego treść. Ale za to straci koncesję i będzie mu
    tak dobrze.

  • 3. Data: 2004-05-07 12:51:39
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

[...]

    sprzedaz jest dozwolona dla osob od 18 lat a nie dla osob posiadajacych
    dowod.

    P.

  • 4. Data: 2004-05-07 13:33:26
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Przemyslaw* *Rokicki* [
    b...@l...myslnik.office.wycinamy.com ] napisał(a):

    > sprzedaz jest dozwolona dla osob od 18 lat a nie dla osob
    > posiadajacych dowod.

    no tak, ale czesto sprzedawcy widzac po prostu to, ze osoba ma dowod
    osobisty, juz z gory zaklada pelnoletnosc posiadacza

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 5. Data: 2004-05-07 13:35:01
    Od: Drwal <w...@s...com>

    Sarpedon 7 maja 2004, 15:33:26, szrajbnął:
    > *Przemyslaw* *Rokicki* [
    > no tak, ale czesto sprzedawcy widzac po prostu to, ze osoba ma dowod
    > osobisty, juz z gory zaklada pelnoletnosc posiadacza

    Hm... w takim razie musze sie zaopatrzyc w taki dowod. Wiecie moze ile
    sie na niego czeka? ;)

    P.S.
    Nie demonizujcie, i tak nie ma problemu z zakupem alkoholu wsrod
    nieletnich...

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 6. Data: 2004-05-07 13:57:28
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Drwal* [ w...@s...com ] napisał(a):

    > Hm... w takim razie musze sie zaopatrzyc w taki dowod. Wiecie moze
    ile sie na niego czeka? ;)

    no polecam zaopatrzyc sie w takowy dokument tozsamosci - choc ja
    ktoregos razu poszedlem do pubu i klientowi przejechalem przed oczami
    karta ISIC (http://www.isic.org/sisp/index.htm dla niewtajemniczonych)
    a na niej jest napis STUDENT (bo po ang student to zarowno uczen, jak
    i student) i barman powiedzial, ze przeprasza, ale to jego obowiazek
    sprawdzac, jednoczesnie wcale nie patrzac na te karte :) looozik :)

    > Nie demonizujcie, i tak nie ma problemu z zakupem alkoholu wsrod
    > nieletnich...

    no raczej ze nie ma :)

  • 7. Data: 2004-05-07 14:22:16
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : no tak, ale czesto sprzedawcy widzac po prostu to, ze osoba ma dowod
    : osobisty, juz z gory zaklada pelnoletnosc posiadacza
    :

    jak to napisal Pan Andrzej "Ale za to straci koncesję i będzie mu
    tak dobrze."

    :)

    P.

  • 8. Data: 2004-05-07 14:26:20
    Od: 007 <a...@N...gazeta.pl>

    Agent(ka) Przemyslaw Rokicki nadał(a) zaszyfrowaną depeszę:

    > sprzedaz jest dozwolona dla osob od 18 lat a nie dla osob posiadajacych
    > dowod.

    najpierw cytat z ustawy:

    Art. 15. 1. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
    1) osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie
    nietrzeźwości,
    2) osobom do lat 18,
    3) na kredyt lub pod zastaw.
    2. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    podający napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    stwierdzającego wiek nabywcy.

    teraz pytanie: sprzedawca ma sprawdzac, czy kupujacy ma 18 lat czy jest
    pelnoletni?

  • 9. Data: 2004-05-07 15:10:20
    Od: "student" <1...@d...pl>

    Użytkownik "Drwal" <w...@s...com> napisał w wiadomości
    > Hm... w takim razie musze sie zaopatrzyc w taki dowod. Wiecie moze ile
    > sie na niego czeka? ;)

    Bez obrazy, ale jeżeli to Twoje zdjęcie w podpisie, to nie sprzedałbym Ci
    nawet
    pączka z ajerkoniakiem ;)

  • 10. Data: 2004-05-07 16:51:40
    Od: Drwal <w...@s...com>

    student 7 maja 2004, 17:10:20, szrajbnął:
    > Użytkownik "Drwal" <w...@s...com> napisał w wiadomości
    > Bez obrazy, ale jeżeli to Twoje zdjęcie w podpisie, to nie sprzedałbym Ci
    > nawet pączka z ajerkoniakiem ;)

    Hehe :D Oczywiscie ze bez obrazy :) A zdjecie jest gdzies sprzed roku,
    troche wyroslem ;)

    P.S.
    BTW szkoda ze malo osob ma odwage publikowac swe zdjecie... wola siedziec
    za swoimi firewalleczkami i mordki nie okazac :)