    From: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dot. ustawy o zamowieniach publicznych - PILNE
    Date: Wed, 12 May 2004 15:16:23 +0200

    Kasia wrote:

    > W ustawie o zamowieniach publicznych istnieje zapis, iz oferent powinien
    > zlozyc oswiadczenie o posiadaniu odpowiedniego potencjalu technicznego.
    >
    > Czy istnieje jakis komentarz tlumaczacy co przez to nalezy rozumiec?
    > Jak mozna formalnie sprawdzic takie oswiadczenie?
    > Jak mozna takie oswiadczenie podwazyc i czy mozna??
    >
    > Czy znacie jakies linki do komentarzy do ww. ustawy?

    Na stronie UZP jest dostępny dwuczęściowy przewodnik po nowej ustawie,
    są też publikowane co miesiąc Informatory UZP - lutowy i marcowy
    zawierają już odrobinę interpretacji poszczególnych przepisów.
    Znajdziesz to tutaj: http://www.uzp.gov.pl - dział Publikacje.

    Generalnie, jeśli nie postawiłaś konkretnych warunków w tej sprawie w
    specyfikacji, to nie widzę z praktycznego punktu widzenia wielkich
    możliwości podważenia oświadczenia. Oczywiście możesz zwrócić się do
    oferenta o wyjaśnienia (art. 87 ust. 1), ale nie wiem na ile to może Ci
    się przydać, skoro na tym etapie postępowania nie możesz ani stawiać
    dodatkowych warunków, ani żądać dokumentów, o których w specyfikacji nie
    było mowy. Jeśli uznajesz, że złożył oświadczenie nieprawdziwe (tj. że
    jego potencjał techniczny jest z pewnością niewystarczający) to na Tobie
    spoczywa ciężar udowadniania tego, a nie muszę chyba pisać, że problem
    to jest ogromny (wypadałoby wtedy również zgłosić to do prokuratury).

    Samo sformułowanie o potencjale technicznym znajdowało się również w
    starej ustawie, więc możesz grzebać w orzecznictwie jej dotyczącym - czy
    to we wspomnianym Informatorze UZP, czy to w publikowanym przez UZP
    orzecznictwie, czy w dostępnym niestety tylko na papierze "Doradcy"
    (http://www.publicus.pl/).

    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/