  • 1. Data: 2003-05-27 08:59:14
    Temat: dokumenty do postępowania spadkowego (raczej długie)
    Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl>

    Mam zamiar przeprowadzić postępowanie spadkowe po moich dziadkach.
    Spadkobiercami będą najpierw moja matka i ciotka (córki), a potem połowa
    przejdzie na mnie. Do podziału jest działka 1000 m.kw. I teraz mam problem z
    dokumentami do tegoż postępowania. Jakie są potrzebne? Wiem, że akt ślubu
    dziadków, akty ich zgonu, skrócone odpisy aktów urodzenia dzieci. Ale czy
    coś poza tym jeszcze, np. akty ślubu matki i ciotki, czy akty urodzenia
    dziadków? A jakie dokumenty sądowe się wypełnia, tzn. jakiś wniosek, czy
    podanie o rozpoczęcie postępowania spadkowego? Wiecie może gdzie można wzór
    takiego dokumentu znaleźć? Jakie są opłaty i kiedy się je wnosi? Czy jeśli
    nieruchomość nie ma księgi wieczystej, to będzie konieczne jej założenie (z
    tego co słyszałem to nie). No i nie wiem, czy to ma znaczenie, ale w
    dokumentach mam wpisane, że jest to "las bez prawa do zabudowy kubaturowej".
    Podobno to plus dla nas, bo możemy do Urzędu Skarbowego i Sądu podać jakąś
    minimalną wartość za teren praktycznie bezurzyteczny.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2003-05-27 09:38:47
    Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl>

    Aha, no i domyślam się, że sprawę wnosi się do sądu w miejscu usytuowania
    nieruchomości. Bo jest ona taka sama jak miejsce zamieszkania dziadków.
    Tylko ile to wszystko może trwać? Podobno powinniśmy się spieszyć, bo są
    planowane jakieś nowe przepisy. Obecnie możemy taki las podzielić
    samodzielnie, tylko wzywając geodetę. Bez zadnych innych urzędowych cyrków i
    formalności. Prawda to, czy nie?

  • 3. Data: 2003-05-28 06:36:51
    Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl>

    Wiem, że długie i może nikomu czytać sie nie chce. Ale czy nikt naprawdę nie
    pomoże człowiekowi w potrzebie?!