  • 1. Data: 2012-01-26 07:35:39
    Temat: dokumentacja przewodów kominowych
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Budynek zarządzany przez spółdzielnie mieszkaniową. Mieszkanie wydzielone
    jako odrębna własnośc z udziałem w gruncie. Chcemy przerobić instalacje gazową
    więc zgłosiliśmy się do kominiarza. Ten stwierdził, że mamy łazić po sąsiadach
    i umawiać się z nimi żeby mógł przejrzeć instalacje. Takie coś nie wchodzi w grę.

    Czytałem kiedyś że oni mają mieć dokumentacje. Chodziło chyba o prawo
    własności lokali:

    1c. Zarzad lub zarzadca, któremu zarzad nieruchomoscia wspólna powierzono w sposób
    okreslony w art.
    18 ust. 1, jest obowiazany do podjecia czynnosci zmierzajacych do opracowania lub
    aktualizacji
    dokumentacji technicznej budynku i rozliczenia kosztów zwiazanych z opracowaniem lub
    aktualizacja tej
    dokumentacji.

    Czy to coś dotyczy mojego przypadku ? Co to znaczy "podjęcie czynności" ? Jak można
    ich zmusić żeby to zrobili we własnym zakresie ? Gdyby wyszło że racja jest po mojej
    stronie to gdzie mogę
    zgłosić brak tej dokumentacji ?

    A może oni nawet mając dokumentację i tak muszą za każdym razem obejrzeć cały pion ?
    Jeżeli
    tak to z czego to wynika ?

    A może to jest jednak wszystko mój problem i spółdzielnia łaskawie idzie mi na ręke
    pozwalająć
    cokolwiek robić z tą instalacją ?

    Z góry dziękuje za porady

    M.R.

  • 2. Data: 2012-01-26 07:44:00
    Temat: Re: dokumentacja przewodów kominowych
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    NTG
    budowanie albo dom
    Spróbuj znaleźć inną firmę kominiarską, której zamiast łażenia po sąsiadach
    wystarczy kamerowanie przewodów - kamerę spuszcza się od strony komina na
    dachu.

  • 3. Data: 2012-01-26 07:59:15
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > NTG
    > budowanie albo dom

    A mi to jednak troche bardziej pasuje do prawo

    > Spróbuj znaleźć inną firmę kominiarską, której zamiast łażenia po sąsiadach
    > wystarczy kamerowanie przewodów - kamerę spuszcza się od strony komina na
    > dachu.

    No i tu jest kolejny problem bo to ma być TEN kominiarz. Bo spółdzielnia ma z nim
    jakąś umowe czy coś. I to jest kolejna rzecz która mnie interesuje - czy to naprawdę
    musi być
    ten ? Nawet jeżeli to jest w jakimś regulaminie spółdzielni (do której w sumie się
    nie zapisaliśmy ale budynek do niej należy).

    A pytanie w sumie dotyczyło czegoś innego. Chciałbym wiedzieć jakie spółdzielnia /
    kominiarz
    mają w tym przypadku obowiązki a o co muszę martwić się sam. Mam troche dość ich
    podejścia (prosze napisać pismo i czekać na odpowiedź, nic nie wiem, do widzenia) i
    nic im nie podaruje.

  • 4. Data: 2012-01-26 09:56:44
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    NTG
    budowanie lub dom
    Może byc dowolny kominiarz, byleby miał uprawnienia (nawet nakaz
    przynależności do cechu zniknął).
    Napisz pismo do swojego PINB z prośbą o informację (co prawda 99% szans, że
    odpowiedzą bełkotem).
    A dokumentacja zwykle bardzo mało da.
    Tak swoja drogą to i tak kazdy lokator powinien raz w roku (lub raz na pół
    roku) wpuscić kominiarza na obowiązkowy przegląd.
    Tyle, że sankcji dla lokatora nie ma.
    No chyba, że mu gaz odetną.
    W UoWL jest zapis o udostępnieniu lokalu celem przebudowy, remontu lub
    modernizacji części wspólnej instalacji (w statucie spółdzielni może być
    podobnie, poczytaj statut).
    Tylko znów sankcji brak (no chyba, że sąd i komornik z policją).

  • 5. Data: 2012-01-26 10:32:21
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > NTG
    > budowanie lub dom
    > Może byc dowolny kominiarz, byleby miał uprawnienia (nawet nakaz
    > przynależności do cechu zniknął).

    Ok.

    > Napisz pismo do swojego PINB z prośbą o informację (co prawda 99% szans, że
    > odpowiedzą bełkotem).
    > A dokumentacja zwykle bardzo mało da.

    Czemu mało da ? Jeżeli jest rzetelna to chyba dużo da. Chyba, że jakiś konkretny
    przepis nakazuje się nie kierować dokumentacją tylko iść za każdym razem i zabaczyć
    na własne oczy czy ktoś nie zmienił czegoś bez zgłoszenia. Cały czas chciałbym się
    dowiedzieć czy jak napisze pismo o wskazanie tego komina to mają mi wskazać i koniec
    czy mogą robić takie cyrki.

    > Tak swoja drogą to i tak kazdy lokator powinien raz w roku (lub raz na pół
    > roku) wpuscić kominiarza na obowiązkowy przegląd.

    Wiem. Ale czy to ja mam chodzić i ich prosić żeby byli w domu ? Nie znam sąsiadów i
    nie chce z nimi gadać.

> [...]
    > podobnie, poczytaj statut).
    > Tylko znów sankcji brak (no chyba, że sąd i komornik z policją).

    Jak mam to rozumieć. Jaki ktoś przez 10 lat nie wpuści kominiarza to ja nic nie
    zrobie ?
    I tu znowu pytanie : to jest zmartwienie spółdzielni żeby go zmusili czy moje ?

  • 6. Data: 2012-01-27 08:36:24
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    A spółdzielnia tu pisze (NTG), czy Ty??
    ;-)