  • 1. Data: 2012-01-24 19:52:53
    Temat: Zasiedzenie służebności drogi koniecznej - kilka ciekawych pytań
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Mam następujące pytanie. Z tego co wiem zasiedzenie może nastąpić po 20
    lub 30 latach, a kolejnym warunkiem jest wykonanie trwałego i widocznego
    urządzenia, wybrukowanie, położenie asfaltu, inne np. mostek itp. Czy
    wysypanie (utwardzenie drogi) żwirkiem będzie traktowane jako ta trwała
    instalacja? A jeśli pod działką biegnie położona przeze mnie rura
    kanalizacyjna, czy będzie ona traktowana jako to trwałe urządzenie?
    Druga sprawa: czy przez te 20 czy 30 lat ta droga musi być utwardzona
    lub posiadać stałą instalację czy też ten czas może być krótszy, a jeśli
    tak to jaki? Nigdzie nie spotkałem informacji o minimalnym czasie w
    jakim musi istnieć ta instalacja. Nie jest sprecyzowane również, że musi
    ona istnieć 20 czy 30 lat.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2012-01-25 21:47:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-24 20:52, G.K. pisze:

    > A jeśli pod działką biegnie położona przeze mnie rura
    > kanalizacyjna, czy będzie ona traktowana jako to trwałe urządzenie?

    Rura niewątpliwie jest trwałym urządzeniem tylko nie służącym do
    jeżdżenia po niej ;)

    A co do terminu to bardzian kiepsko szukałeś. Poszukaj lepiej.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU