  • 1. Data: 2012-01-25 22:58:52
    Temat: Czy straż gminna ma prawo anulować wystawiony mandat?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Taka sytuacja:
    Straż gminna wystawia mandat (zaoczny) za niepopełnione wykroczenie,
    obwioniony mandatu nie przyjmuje, nie płaci i odsyła wyjaśnienie przyczyny
    odmowy.

    Czy straż gminna ma prawo mandat anulować po zapoznaniu się z przyczynami
    odmowy, czy na tym etapie sprawa już musi trafić do sądu?

    Bo mam taką sytuację, że mam mandat, na numerowanym bloczku mandatowym,
    którego nie przyjąłem i na tym sprawa się skończyła - sprawa została
    usunięta z internetowej bazy danych straży gminnej, nie dostałem też żadnej
    odpowiedzi w tej sprawie.

    Tak się zastanawiam czy nie jest to sprawa którą mogłaby zainteresować się
    np. prokuratura.
    Bo szukam w aktach prawnych i nie znajdują żadnego trybu anulowania
    nałożonego mandatu, no ale może źle szukam.

    Bo straż gminna wtopiła w sądzie z jednym mandatem, a w między czasie
    wysłali mi następny który jak sądzę po prostu trafił do kosza, a ostatnio
    jakiś taki bardzo skrupulatny jestem jeżeli chodzi o obytwatleską postawę w
    stosunku do samorządowych formacji fotoradarowych :)

  • 2. Data: 2012-01-25 23:53:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2012 4:58 PM, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > jakiś taki bardzo skrupulatny jestem jeżeli chodzi o obytwatleską postawę w
    > stosunku do samorządowych formacji fotoradarowych :)

    Anulowac mandat mozna tylko taki, ktory sie przyjelo. Jak sa podstawy
    oczywiscie.

    jak nie przyjales mandatu to go po prostu nie ma.
    A czy skieruja sprawe do sadu zamiast tego to ich wlasna sprawa.

  • 3. Data: 2012-01-26 00:30:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 25 Jan 2012 17:53:43 -0600, witek wrote:

    > A czy skieruja sprawe do sadu zamiast tego to ich wlasna sprawa.

    Art. 99 KPoW mówi:
    "W razie odmowy przyjęcia mandatu karnego lub nieuiszczenia w wyznaczonym
    terminie grzywny nałożonej mandatem zaocznym, organ, którego funkcjonariusz
    nałożył grzywnę, występuje do sądu z wnioskiem o ukaranie."

    Nie bardzo jest tam zostawione miejsce na uznaniowość w sprawie skierowania
    sprawy do sądu.

  • 4. Data: 2012-01-26 03:57:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2012 6:30 PM, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > nałożył grzywnę, występuje do sądu z wnioskiem o ukaranie."
    >
    > Nie bardzo jest tam zostawione miejsce na uznaniowość w sprawie skierowania

    Ale to juz nie twój problem tylko strazy.
    To u nich ktoś beknie za nieskierowanie sprawy do sądu.

    W kazdym razie mandatu nie ma, bo nie został przyjęty.
    A czy sprawa w sądzie będzie czy nie to sie okaze.

  • 5. Data: 2012-01-26 18:30:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 25 Jan 2012 21:57:45 -0600, witek wrote:

    > Ale to juz nie twój problem tylko strazy.
    > To u nich ktoś beknie za nieskierowanie sprawy do sądu.

    A to wiem :)

    Ja się zastanawiam czy jest faktyczna szansa że ktoś tam za to beknie i co
    zrobić żeby beknął.

    Bo o "moje" wykroczenia się nie boję - jedna sprawa w sądzie się już
    zakończyła, a drugi mandat sądzę że wylądowal w koszu.

  • 6. Data: 2012-01-26 22:26:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/26/2012 12:30 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > Ja się zastanawiam czy jest faktyczna szansa że ktoś tam za to beknie i co
    > zrobić żeby beknął.

    NIK moze opieprzyc, ale zeby ktos personalnie beknął to małe szanse.

  • 7. Data: 2012-01-27 00:19:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 26 Jan 2012 16:26:21 -0600, witek wrote:

    > NIK moze opieprzyc, ale zeby ktos personalnie beknął to małe szanse.

    Do NIK już napisałem wcześniej, ale w innym kontekście :)

    Tu myślałem o prokuraturze i przestępstwie jakiegoś przekroczenia uprawnień
    czy coś przez strażnika, ale chyba faktycznie słabe...