    From: "ANNA OSTROWSKA" <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: dojazd do działki {długie}
    Date: Thu, 16 Sep 2004 13:20:36 +0200

    Użytkownik "swieRZy" <k...@k...asd> napisał w wiadomości
    news:cibon5$mtt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Thu, 16 Sep 2004 11:16:48 +0200, na pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo, CR
    > napisał(a):

    > Macie niezdrową sytuację tzn - istniejącą drogę d/2 współwłaściciele nie
    > chcą udostępnić dla osób mieszkającyc przy drodze d/1.
    > Miszkańcy przy drodze d/1 która w sumie nie jest 2m tylko 2m+2m
    słuzebnosci
    > czyli 5 m. Macie zupełnie nieekonomiczne usytuowanie dwóch dróg
    > przylegających do siebie. - kazdy jest właścicielem swojej i bez jego
    zgody
    > do zadnych prac nie dojdzie

    Wlaśnie tak jest.
    czyli jak dobrze rozumien to są dwie drogi przylegające do siebie.
    czyli są to dwie odrębne działki (zadnego scalania nie bylo itp ),
    i nie można tego traktować jako dojazd 6m do działki 3/1?
    chociaz właściciel 3/1 jest współwłaścicielem i 2m i 4m?
    ma oddzielne dojazdy ?

    > właściciele drogi d/2 moga zgodzić sie za odpłatnoscią udostemnić
    wybudowną
    > z własnych pieniezy instalację - jak do tego nie dojdzie pozostanie
    jedynie
    > wybudowac taka na własnym odcinku drogi.

    właśnie też tak mi sie wydaje.
    a czy właściciel 3/1 może wystąpić do sądu o ustanowienie slużebności(tz na
    przyłączenie mediów tam istniejących)?
    zaznaczan, że korzysta z drogi bo ma takie prawo, ale do mediów prawa nie
    ma...
    a to jest jedyny sposób by wyegzekwowac prawnego rozwiązania do grogi
    wspólnej 5 metrowej,
    tzn koszty doprowadzenia mediów do 3/1 od drogi publicznej są wieksze
    (dużo), niz podpisanie umowy
    (czy przekazanie sobie udziałów przez dwie strony).

    Naprawde ważne pytanie:
    czy właściciel 3/1 może pozwać do sądu np właścicieli drogi 4m (d/2) , że
    nie pozwalają
    mu sie podłączyć do mediów , w tej drodze?

    > Moje rozważania nalezałoby skonsultowac z jakims prawnikiem, moze warto
    > zapukać do jakiegos dobrego rzeczoznawcy majatkowego - oni maja szeroka
    > wiedze na ten temat.

    tak wiem. a i prawnik i rzeczoznawca nie beda do konca wiedziec, bo troszke
    pomieszane...
    nie wspomnialem , m.in , że właściciel 3/1 kupił działke budowlaną (właśnie
    3/1) z dojazdem 2m....
    paranoia...
    a pozatym podział całej działki /1 jest wznowiony administracyjnie(i musza
    ustanowic-
    podzielic tak całość, że wyznaczą dojazd 5m do działki 3/1 oddzielnie - nie
    biorąc pod uwage dojazdu 4m).

    > Powodzenia w rozwiązaniu tego problemu

    Dzieki.
    Problem jest już kilka lat, ale dopiero niedawno , posprzedaniu
    właścicielowi 3/1 są problemy,
    które wynikają z faktu,że kupił działke budowlana bez dojazdu do drogi
    publicznej
    (bo 2m to chyba nie jest prawidłowo), i teraz ma pretensje do właścicieli
    d/2 ,
    że nie dajemy mu sie przyłączyc do naszych mediów bez wczesniejszych
    uregulowań prawnych dojazdu wpólnego.

    Trochę czasu jeszcze upłynie... a najgorsze jest błotko na drodze ;)

    pozdrawiam,
    Grzesiek