  • Data: 2017-08-06 09:18:10
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 5 Aug 2017 16:28:27 +0200, Sonn napisał(a):

    > Tylko idiota reformuje wymiar sprawiedliwości poprzez zmiany kadrowe i

    No, z tym bym polemizowal, bo jesli kadry sa zle ...

    > czystki polegające na wsadzaniu "swoich".

    ... ale to sie wlasnie teraz dzieje.
    Tylko dlaczego idiota ? Madry czlowiek, swoi zawsze sie przydadza :-)

    > Potrzebna jest gruntowna reforma procedur, a przede wszystkim ich
    > uproszczenie i odformalizowanie. Słabość polskiego sądownictwa (i
    > prokuratury) tkwi przede wszystkim w formalizmie i zbyt rozbuchanych
    > prawach stron postępowania, zwłaszcza pokrzywdzonego i podejrzanego czy
    > pozwanego. Należy zmienić i usprawnić system doręczeń (np. doręczać
    > stronom tylko zaskarżalne decyzje, a nie każde gówniane pisemka za
    > zwrotnym potwierdzeniem odbioru),

    No ale jak chcesz np powiadomic o nowym terminie rozprawy ?
    Mozna telefonen :-)

    > dać organom postępowania większą
    > możliwość egzekwowania stawiennictwa świadków (to jest z reguły główna
    > przyczyna przewlekłości postępowań),

    I zostac aresztowanym, bo termin w sadzie 500km dalej kolidowal z
    wizyta u okulisty ?

    > skończyć z "przetargami" na opinie
    > biegłych i zapewnić środki finansowe na opłacanie rzetelnych biegłych
    > (obecnie organ ma obowiązek wyboru najtańszego biegłego - nie muszę
    > mówić chyba jak to się przekłada na jakość opiniowania),

    To sie stworzy klika bieglo-organow :-)

    Na pewno trzeba by zwiekszyc ilosc bieglych, bo jak slysze, ze na
    sekcje czeka sie 2 miesiace ...

    > zmienić system
    > "rozliczania" prokuratorów i sędziów - obecnie rozlicza się ich z ilości
    > załatwionych spraw, a nie z jakości orzecznictwa,

    Ogolnie slusznie, tylko czy potem nie bedzie tak, ze sad apelacyjny
    bedzie wszystko odrzucal, bo jak uzna apelacje, to zaszkodzi koledze

    > skończyć z pierdoloną
    > sprawozdawczością kwartalną, roczną, półroczną itp. (BTW czekam tylko aż
    > wprowadzą sprawozdawczość tygodniową),

    Po kwartale to pewnie trudno przypomniec co sie robilo.

    > zapewnić system szkoleń dla
    > prokuratorów i sędziów, bo to co jest obecnie zakrawa po prostu na kpinę
    > (np. kompletny brak szkoleń z przestępczości gospodarczej lub
    > cyberprzestępczości),

    Hm, mi to zakrawa na naruszenie niezawislosci sedziow.
    Kto ich ma szkolic i mowic co jest zle, a co dobre ?

    > uprościć prawo zwłaszcza gospodarcze i podatkowe.

    A to niewatpliwie.

    J.