    From: "Boguslaw Szelest" <s...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do sadu pracy?
    Date: Mon, 18 Nov 2002 12:22:53 +0100
    Sender: s...@f...onet.pl@pd19.bialap.sdi.tpnet.pl

    [..]
    kredyty).
> [...]
    > jesli
    >
    > Niby tak, ale zwracając się do sądu trzeba występować z jakimś
    roszczeniem,
    > np. przywróceniem do pracy (w Twoim wypadku odpada, bo przecież sam się
    > zwalniasz) lub wyrównaniem utraconych zarobków. Ty tymczasem nie straciłeś
    > żadnych zarobków. A jeśli chodzi o ograniczenie dostępu do kredytów, to
    tym
    > nie zajmuje się sąd pracy. Zatem proponuję od razu uderzać do sądu
    cywilnego
    > z pozwem o odszkodowanie z tytułu nie zaciągniętego kredytu ;-)

    Zaciekawił mnie ten wątek z kredytem.
    Moja małżonka ma sprawę w sądzie pracy - występuje o przywrócenie do pracy.
    Sprawa się przeciąga. Wypowiedzenie spowodowało odłożenie zaciągnięcia
    kredytu w kasie mieszkaniowej. Akurat kończył nam się okres oszczędzania w
    kasie mieszkaniowej i mieliśmy wziąć kredyt na kupno mieszkania. A tu nagle
    bach - małżonka dostaje wypowiedzenie. Kredytu wziąć niemożemy, musimy nadal
    oszczędzać w kasie mieszkaniowej, bo stracimy prawo do kredytu, wpłaty,
    które robimy nie będziemy mogli odliczyć od podatku, bo już raz
    przedłużaliśmy oszczędzanie w kasie. Same straty.
    Czy warto uderzać do sądu cywilnego z pozwem o odszkodowanie? Czy są tu
    jakieś szanse na pomyśln rozstrzygnięcie?

    Z góry dziękuje za odpowiedź,
    Bogusław