    From: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do prokuratora z nimi!
    Date: Sat, 20 Sep 2003 15:14:11 +0000 (UTC)

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Co innego? Takie samo ograniczenie wolności.

    > na
    >
    > Nie otwierają drzwi i tyle. Skutek ten sam.Ograniczenie wolności zgodne z
    > prawem.

    No nie do końca. Jezeli zamkną drzwi i nie wypuszczając NIKOGO podjadą na
    posterunek to wtedy nie ma pozbawienia wolności, bo jak sam napisałeś autobus
    nie musi stawać na przystankach ani jechać po trasie. Po prostu jest zmiana
    trasy i nic więcej. Natomiast gdyby przytrzymali go, wyprosili pasażerów po
    czym podjechali z tym jednym na posterunek to wtedy miało by miejsce
    pozbawienie wolności. Bo pozbawiono go mozliwości opuszczenia pojazdu, gdy
    inni pasażerowie mieli taką mozliwość. Musze jednak przyznać, że to ciekawy
    problem prawny. Podrzucę go we wtorek mojemu sędziemu patronowi, ciekawe co
    on powie na ten temat.