  • Data: 2003-09-20 15:07:19
    Temat: spróbujmy usystematyzować.
    Od: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > zrozumieć.

    W porzadku. Usystematyzujmy.

    Ja stawiam teze, że kontrolerzy nie mają prawa zatrzymać pasażera i
    doprowadzić go na policję. Takie postepowanie stanowi przestępstwo
    bezprawnego pozbawienia wolności z art 189 KK. Zadne przepisy nie upoważniają
    kontrolera do takiego postępowania. Art 33a prawa przewozowego nie daje
    takich uprawnień. Pasażer ma prawo wysiąśc na następnym przystanku i isc
    gdzie mu się podoba.
    Przepisy o zatrzymaniu obywatelskim nie mają zastosowania, chyba, że
    kontroler na UZASADNIONE podstawy by sadzić, że ta osoba już dwa razy nie
    zapłaciła kary, a takiego wniosku nie uzasadnia sam fakt złapania kogoś na
    jechaniu na gapę.

    To moja teza. Teraz proszę o podanie tu, najlepiej w punktach argumentów
    przeciwko mojej tezie. Naprawdę chciałbym je zrozumieć, może jak będa
    wyraźnie podane będzie mi łatwiej. Jezeli moja teza jest błędna chciałbym
    poznać prawdę.

    > Tak z reguły sądzą zadufane w sobie dupki o niskim ilorazie inteligencji.

    tę chamską odzywke pozostawie bez komentarza