  • 1. Data: 2005-06-12 10:38:11
    Temat: [długie] umowa via e-mail - PORADA
    Od: "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl>

    Dzień dobry..

    Zwracam się do Was drodzy grupowicze, ponieważ mam problem.

    Jakiś czas temu dostałem maila od człowieka, który ponoć zna mnie z
    widzenia, widział moje prace i chce zaproponować mi współpracę. Miałem
    wykonać serwis internetowy.

    Ow człowiek obecnie mieszka i pracuje w Anglii.

    Dodam jeszcze, że przez cały czas podpisywał się w listach używając nicka.
    Dopiero na przelewie z zaliczką widać jego dane.

    Po podaniu wymagań, przy których doborze musiałem pomóc ponieważ, nie do
    końca potrafił sie sprecyzować zaakceptował cenę.

    Poruszył także kwestię zaliczki.

    cyt:

    JA> Jezeli nie spodoba Ci sie projekt i bedziesz chcial dalej
    JA> wspolpracowac to bede robil az bedziesz usatysfakcjonowany. No chyba,
    JA> ze zechcesz zrezygnowac z wspolpracy to wtedy sie dogadamy.

    JA> No i ja chcialem wszystko ustalic, dlatego zostawilem Tobie pole
    JA> manewru. Mi odpowiada opcja zwrotu 60% zaliczki jezeli postanowisz
    JA> zrezygnowac z wspolpracy ze mna.

    Prace ruszyły. Gdy przygotowałem projekt oprawy graficzne zaakceptował go po
    drobnych korektach. Następnie przyszła faza programowania. Trwała ona prawie
    3 miesiące (wprowadzanie poprawek,nowych funkcji itd). Wszystko było pod
    dyktando klienta. Raz był tylko 'zgrzyt' przy poprawce ale szybko została
    ona wprowadzona i prace szły dalej.

    Klient na bieżąco był informowany o stadium pracy i gdy miał uwagi zostawały
    one wprowadzane wedle życzenia.

    Projekt doszedł do stadium 90% wykonania (dalsze 10% było związane z
    dostarczeniem przez klienta potrzebnytch materiałów, o które wielokrotnie
    prosiłem).

    Od tego czasu klient zamilkł. Próbowałem się z nim skontaktować przez trzy
    tygodnie wysyłając e-maile oraz wiadomości na podanym przez niego
    komunikatorze. Niestety nie doczekałem się żadnej odpowiedzi... aż do czasu
    gdy wysłalem e-mail, w którym napisałem, że rozumiem jego brak odzewu jako
    zerwanie współpracy.

    Po tym liście nagle klient powrócił i odpisał mi, że oczekuje zwrotu 60%
    zaliczki.

    Wg. mnie klient nie ma podstaw by się o nią ubiegać ponieważ serwis został
    wykonany w 90% i wszystko grało jak należy. Dodatkowo uważam, że powinienem
    otrzymać zapłatę za wykonaną pracę. Taką właśnie wiadomość mu wysłałem.

    On uważa inaczej i straszy mnie sądem oraz rzekomo już wygranym procesem.

    Chciałbym byście mi doradzili co mam zrobić? Kto ma rację w tym sporze?

    Z poważaniem

  • 2. Data: 2005-06-12 13:56:05
    Temat: Re: [długie] umowa via e-mail - PORADA
    Od: maHo <m...@p...net>

    news.dialog.net.pl wrote:
    [ciach]

    > Chciałbym byście mi doradzili co mam zrobić? Kto ma rację w tym sporze?

    Wg. mnie to zależy co rozumieliście pod pojęciem "projekt" w tym emailu
    w którym umawiacie się na warunki współpracy. Jeżeli jako projekt
    rozumieliście całe dzieło, wtedy wg. mnie on ma rację. Jeżeli jako
    projekt rozumieliście zarys przyszłego programu, np. jego projekt
    graficzy, to rozumiem że został on zaakceptowany, i wtedy (chyba) nie
    musisz zwracać zaliczki.

    Gorzej, jeżeli pod pojęciem "projekt" mieliście obaj co innego na myśli.

    pozdrav

    maHo