  • 1. Data: 2005-06-12 10:55:52
    Temat: wspolwlasnosc mieszkania i samochodu a smierc
    Od: qrczak <q...@p...pl>

    Witam.

    Moj ojciec i ja jestesmy wspolwlascicielami samochodu. Poniewaz ojciec
    zachorowal, a jego stan nie daje nadziei na dlugie zycie, probujemy
    uporzadkowac rozne sprawy, w tym kwestie posiadania samochodu.
    Co bede musial zrobic z dokumentami w przypadku smierci ojca:
    - czy jakiekolwiek zmiany w dowodzie rejestracyjnym sa konieczne?
    - jezeli tak, to czy wystarczy wyrejestrowanie zmarlej osoby?
    - czy we przypadku braku testamentu, lub braku wzmianki w testamencie
    dotyczacej pojazdu zamiast ojca wlascicielami beda moja matka i brat? czy
    w tym przypadku beda musieli byc wpisani w dowodzie rejestracyjnym? (dodam
    ze sam korzystam z samochodu i sam go kupilem, a matka oraz brat mieszkaja
    w innym miescie oraz nie maja prawa jazdy)
    - czy poprosic ojca, zeby spisujac testament uwzglednil samochod, jako
    przekazany wylacznie mnie? czy wystarczy np podanie ojca do WK o
    wykreslenie Go jako wspolwlasciciela?
    - ktora opcja bedzie sie wiazala z najmniejszymi kosztami i lataniem po
    urzedach? (auto nie jest szczegolnie nowe, wiec troche bez sensu zeby
    oplaty urzedowe przekroczyly wartosc auta)

    Druga kwestia to mieszkanie. Jaki przypada mi ustawowo spadek, jezeli
    mieszkanie jest wlasnosciowe a rodzice sa oboje wspolwlascicielami?
    1/3 czy 1/6? Do podzialu idzie czesc po ojcu czy calosc?

    Wojtek

  • 2. Data: 2005-06-12 11:34:31
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik qrczak napisał:
    > Druga kwestia to mieszkanie. Jaki przypada mi ustawowo spadek, jezeli
    > mieszkanie jest wlasnosciowe a rodzice sa oboje wspolwlascicielami?
    > 1/3 czy 1/6?
    Dziedziczy razem z Tobą również matka oraz brat.
    Matka ma już 50% mieszkania, pozostała (po ojcu) część przypada na waszą
    trójkę. Czyli 50 % dzielimy na 3 (Ty, matka, brat).
    Więc odziedziczysz po ojcu 1/3 z połowy mieszkania.

    > Do podzialu idzie czesc po ojcu czy calosc?
    tylko część po ojcu, przecież matka żyje.

    Radzisz