    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: długi matki czyli dożywocie
    Date: Tue, 12 Jan 2010 11:44:07 +0100

    news:hihhh5$339$1@news.interia.pl...

    > Czy to oznacza, że dług finansują wtedy wierzyciele?

    Tego nie wiem (nie jestem prawnikiem, pisze poniekad
    o doswiadczeniach jednego czlonkow mojej rodziny, ktory
    przyjal spadek z dobrodziejstwem inwentarza, nie zdajac
    sobie sprawy z mozliwych negatywnych konsekwencji).

    > Czyli można wziąć kupę kasy na kogoś śmiertelnie chorego, a następnie
    > odrzucić spadek po nim i cieszyć się kasą?

    Oswiadczenie o odrzuceniu spadku moze zostac zaskarzone,
    jezeli jest nie zgodne ze stanem faktycznym. Podany przez Ciebie
    przyklad to chyba dobry kandydat do zaskarzenia i na pewno bank
    by tak uczynil.