  • Data: 2010-01-13 13:12:57
    Temat: Re: długi matki czyli dożywocie
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hikfqe$kjk$1@inews.gazeta.pl...

    > nie za bardzo wiem co masz na myśli, ten link nie działa

    Bo ten link powinien zaczynać się od "news:" a nie od "mailto:"

    No i dowiedzieć się o śmierci nie oznacza jeszcze, że dowiedziałeś
    się o długach. Po 5 czy 8 latach mogą np. zgłosić się panowie
    z wyrokami sądowymi sprzed lat, bo krewny nie zapłacił im za
    faktury/nie dopilnował sprawy w sądzie/whatever, ale przed
    śmiercią nikomu nie pochwalił się tym faktem.

    Dodatkowy feler obecnego prawa spadkowego jest taki, że jeśli
    nie złożysz oświadczenia, to "domyślne" dziedziczysz cały spadek.
    Z tego co wiem, planowane są zmiany aby w takiej sytuacji
    następowało dziedziczenie z dobrodziejstwem inwentarza.