    From: "truda" <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dług w spadku
    Date: Fri, 12 Sep 2003 15:51:58 +0200

    "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> wrote in message
    news:bjsi4o$1gk3$1@news.atman.pl...

    > Sprawy w wypadku kredytu który ma spłącać małżonek należą do
    > najtrudniejszych. Nie wiem czy nie trzeba będzie znależć dobrego
    > adwokata znającego tę tematykę.

    A czy nie ma znaczenia fakt, że to nie był już faktycznie jej mąż, co do
    terminu kidy wzięty został kretyt, nie wiem, spytam.

    > Na razie niech twoja siostra spróbuje uzyskać wszelkie możliwe
    > informacje dotyczące tego kredytu. Jeśli bank będzie odmawiał
    > informacji zasłaniając się tajemnicą bankową niech się powołuje na to,
    > że jest opiekunem niepełnoletniego spadkobiercy.

    Czyli moze starać sie o np. kserokopię zawartej umowy z bankiem, kiedys
    jescze cos wspominała (jak byli małżeństwem), ze podrobił jej podpis,
    oczywiście nie wiedziała o branym kredycie, ale to chyba było w innym banku.

    > Proponuję dotrzec do warunków tej polisy i sprawdzić czy naprawdę
    > okoliczności śmierci wyłączają odszkodowanie (a może ta polisa nie
    > dawała odszkodowania tylko zawierała gwarancję spłaty kredytu bo i
    > takie istnieją) Być może jest to coś o co można walczyć z
    > ubezpieczycielem, tylko bankowi się nie chce bo kwota jest zbyt mała
    > lub uważa, że ściągnie kredyt łatwiej w inny sposób

    możliwe, przekażę jej to

    > Jeśli chodzi o same sprawy spadkowe to oreintuję się dość dobrze jak to
    > wygląda w wypadku osób pełnoletnich.
    > Osoba pełnoletnia spadek może przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza lub
    > odrzucić.
    a tak po chłopsku:-), co oznacza z dobrodziejstwem inwentarza?

    > wypadku niepełnoletnich nie wiem natomiast jak jest z tą inwentaryzacją
    > i czy w wypadku odrzucenia może to zrobić opiekun dziecka, czy też
    > potzrebna jest do tego decyzja sądu rodzinnego. Może ktoś mądrzejszy
    > się wypowie

    Proszę bardzo, i dziękuję za dotychczasowe sugestie
    Pozdrawiam
    truda