    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dług w spadku
    Date: Fri, 12 Sep 2003 15:36:27 +0200

    truda wrote:

    > No tak piszę, ale w czasie przyszłym, o tym ze prawdopodobnie zaczną.

    Więc spróbuj się tego dowiedzieć w banku

    > ależ ta sytuacja dotyczy mojej sistry, proszę, czytaj uważnie, bo
    > dzzięki Boku mój mąż żyje i oby tak najdłużej

    Sorry czytając n-ty post pominąłem mało znaczące szczegóły ;) z
    pierwszego

    > A z tego co wiem to sostra o wziętym kredycie dowiedziała sie od banku
    > po jego śmierci i nie wiem kiedy go wziął, ale na pewno bez jej wiedzy
    > i podpisu!

    Sprawy w wypadku kredytu który ma spłącać małżonek należą do
    najtrudniejszych. Nie wiem czy nie trzeba będzie znależć dobrego
    adwokata znającego tę tematykę.
    Na razie niech twoja siostra spróbuje uzyskać wszelkie możliwe
    informacje dotyczące tego kredytu. Jeśli bank będzie odmawiał
    informacji zasłaniając się tajemnicą bankową niech się powołuje na to,
    że jest opiekunem niepełnoletniego spadkobiercy.

    > nie wiem co moze być spadkiem, chyba najwyżej ta niewypłacona polisa.
    > Nie ma wiecej spadku.

    Proponuję dotrzec do warunków tej polisy i sprawdzić czy naprawdę
    okoliczności śmierci wyłączają odszkodowanie (a może ta polisa nie
    dawała odszkodowania tylko zawierała gwarancję spłaty kredytu bo i
    takie istnieją) Być może jest to coś o co można walczyć z
    ubezpieczycielem, tylko bankowi się nie chce bo kwota jest zbyt mała
    lub uważa, że ściągnie kredyt łatwiej w inny sposób

    Jeśli chodzi o same sprawy spadkowe to oreintuję się dość dobrze jak to
    wygląda w wypadku osób pełnoletnich.
    Osoba pełnoletnia spadek może przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza lub
    odrzucić. Na jedno i drugie ma pół roku od terminu gdy dowiedziała się
    o nim. Odrzucenie spadku jest prostsze bo wymaga tylko złożenia pisemka
    w sądzie, a w wypadku przyjęcia z dobrodziejstwem inwentarza sąd
    zarządza "inwentaryzację" spadku - niestety na koszt spadkobiercy. W
    wypadku niepełnoletnich nie wiem natomiast jak jest z tą inwentaryzacją
    i czy w wypadku odrzucenia może to zrobić opiekun dziecka, czy też
    potzrebna jest do tego decyzja sądu rodzinnego. Może ktoś mądrzejszy
    się wypowie