    From: "truda" <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dług w spadku
    Date: Fri, 12 Sep 2003 14:39:40 +0200

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1a8d.000008f2.3f61bbc2@newsgate.onet.pl...

    > Wybaczcie, nie doczytałem dokładnie - to córka ma dziedziczyć? Jeśli
    jest
    > niepełnoletnia, to automatycznie dziedziczy 'z dobrodziejstwem
    inwentarza',
    Tak, dziedziczy niepełnoletnia córka.

    > czyli nie musi spłacić bankowi więcej, niż wartość pozostałej części
    spadku.
    Nie musi, ale co zrobić kiedy zaczna przychodzic jakies tam papiery z banku
    dotyczace niespłacanego kredytu.
    Prosze o więcej szczegółów. Czy mozna nie przyjąć spadku w ogóle, a jesli to
    jest automatyczne to właśnie co zrobic z tym bankiem, co im przedstawic,
    jakie paragrafy, czy po prostu nic nie robic, ale w ten sposob to moze miec
    później doczynienia z komornikiem. No kompletnie nie mam pojęcia. Siostra
    pytała różnych znajomych ale nie potrafili jej wiele pomóc. Czy ma sie udać
    do prawnika?
    Pozdrawiam
    truda