    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dialery....
    Date: 8 May 2003 08:06:58 +0200

    > Myśle, że nie istnieje taka możliwośc, gdyż żaden operator by na to nie
    > zezwolił. To by było wbrew umowie z TPSA i zaraz musiałby płacić sporą
    > kare pieniężną.

    a moze operator sam macza paluchy w niektorych dialerach, i w razie czego
    pozbywa sie dowodow (no bo kto, jak nie tepsa ma takie mozliwosci)

    > do niedawna nie istniało, teraz już istnieje za sprawą nowego operatora
    > Dialery na taryfie 5 TPSA (0705) rozłączają po 30 minutach (automatycznie)
    > Dialery na taryfie podstawowej Netii (0708) rozłączają po 45 minutach
    > (automatycznie)

    wychodzi na to, ze tak czy siak, jednorazowe polaczenie za posrednictwem
    dialera nie moze trwac wiecej niz godzine...
    ...zatem czegos tutaj nie rozumiem. Nie mam modemu (przynajmniej takiego co
    kreci numerki;) i trudno mi sprawdzic. Zastanawiam sie jednak, jak mozliwe
    jest nieswiadome nabicie kilku/kilkunastotysiecznych rachunkow za pomoca
    dialera, skoro:
    a. polaczenie jest przerywane po zalozmy maksymalnie 1godzinie
    b. dialer wprawdzie zmienia numer dostepowy, ale za jego posrednictwem ma sie
    dostep tylko i wylacznie do contentu na danym serwisie

    nawet jesli ktos nieswiadomie wisial na dialerowym serwisie godzine (np 4
    pln/min) - to kwota do zaplacenia za cale polaczenie nie przekroczy 250 pln

    kolejna sprawa:
    zalozmy, ze wiekszosc dialerow zmienia ustawiony przez uzytkownika numer
    wdzwaniany 020... na numer z prefiksem 0-700...to chyba kazdy glupi po
    kliknieciu skrotu "polacz z" sie zorientuje, ze cos jest nie tak skoro
    internet jako taki nie jest dostepny/inne strony niz dialerowy serwis sie nie
    otwieraja

    dialery zatem jako takie sa jak najbardziej legalne (sposob placenia za dostep
    do platnego contentu - dziwne tylko, ze takie drogie...zdaje sie , ze
    wykupienie dostepu do jakiejkolwiek strony z dupami bedzie kosztowac za rok
    tyle co godzina w przypadku polaczenia za posrednictwem dialera ) ale ich
    wlasciciele moga miec problemy natury prawnej(bardziej szczegolowo w topicu
    dialer...tak czy nie?) jesli :
    a. wlasciciel dialera nie dopelni nalozonych na niego ustawa o swiadczeniu
    uslug droga elektroniczna obowiazkow informacyjnych
    b. informacje o warunkach korzystania z dialera, w szczegolnosci o oplatach,
    podane sa w sposob podstepny (np. zaraz po wyswietleniu zaslania jej jakis
    popup) mala czcionka gdzie po rogach ekranu lub w ogole w innym niz polski
    jezyk (ustawa o ochronie konkurencji i konsumentow, art 23a)

    caly czas czekam

    > było, było.. Chyba wszystko zostało juz powiedziane..

    ja mam nadzieje, ze nie wszystko;)

    pozdrawiam
    d.