  • Data: 2003-05-14 14:55:11
    Temat: Re: developer - forma
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik g...@o...pl napisał:

    > Jeżeli tak zostałem zrozumiany to mi przykro.

    Czemu nie podałes spółki jawnej czy komandytowej?
    Dlaczego cywilna - forma ułomna i prawdopodobnie przeznaczona na
    wymarcie. Ku temu dążą zmiany w polskim prawie.

    > Służę. Kapitał zakładowy - nie uważasz że to lepsze zabezpieczenie dla ew.
    > wierzycieli niż egzekucja z majątku wspólnika spółki osobowej (ew.
    > subsydiarnie) ?

    Kapitał zakładowy? A on lezy i czeka? A co jeżeli go niema, sa tylko
    zobowiązania.
    Poza tym obecnie olbrzymia ilość spółek z o.o ma ciągle jeszcze śladowy
    kapitał zakładowy - np. 400zł
    I to właśnie stare spółki z tradycjami maja taki kapitał.

    Problem w tym że nie podałes żadnego innego parametru poza forma prawna
    więc co to za argument.
    A forma prawna nijak ma sie do wiarygodności przedsiębiorcy.

    Porównaj:
    Spółka z o.o. ABC z kapitałem zakładowym 400zł, bez majątku bo wszystko
    dzierżawi (znam sporo takich spółek), którego udziałowcy (ale nie
    członkowie zarządu) dorobili się na działalności spółki prywatnych
    domów, samochodów i lokat bankowych.

    Jan Kowalski, przedsiębiorca który wprawdzie tez wszytko dzierżawi pod
    działalności, ale dorobił się prywatnie domu, samochodu albo dwóch,
    lokaty w banku i jeszcze spłachetka ziemi nad jeziorem.

    Z kogo łatwiej bedzie sciągnąć długi?

    Albo uścislisz albo wywalamy ten agrument do kosza.
    Następny proszę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk