  • 81. Data: 2008-07-09 19:17:53
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: "Piotr" <a...@a...mil.pl>

    news:g50a52$p9n$1@inews.gazeta.pl...

    > To chyba jednak nie do końca prawda. "zaokrąglenia" miały miejsce już
    > wcześniej, na skutek inflacji i polegały na "wychodzeniu z użycia"
    > mniejszych nominałów. Najpierw "znikły" grosze, potem 1 zł, 2 zł i 5 zł.
    > Z tego co pamiętam najniższym nominałem jaki chodził wówczas w użyciu
    > było 10 zł. Inne końcówki w cenach zostały "zaokrąglone" już wcześniej.

    Z tego co pamiętam to najmniejszą stosowaną w tamtych czasach jednostką
    był tysiąc złotych (dzisiejsze 10gr.) Mniejsze nominały nadal teoretycznie
    istniały ale nie były używane - ceny podawano w tysiącach, tak że efekt
    zaokrągleń nie był zbyt istotny.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 82. Data: 2008-07-09 19:19:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 20:56
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Przecież nie mamy pojęcia czy pralka AD 2008 nie popracuje do 2033 roku,
    > prawda?

    mamy. Moja mama wyrzuciła ostatnio na złom lodówkę MIŃSK. Bo w sumie słabo
    już grzała i miała pobutwiałe uszczelki. Ale była u nas w domu z 30 lat. A
    ja mam już 3 lodówkę przez 7 lat.

    --
    Tristan

  • 83. Data: 2008-07-09 19:22:48
    Od: "Piotr" <a...@a...mil.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Przecież nie mamy pojęcia czy pralka AD 2008 nie popracuje do 2033 roku,
    > prawda?

    Z dużym prawdopodobieństwem NIE popracuje, jest projektowana na znacznie
    krótszą trwałość niż te sprzed 20 i więcej lat.

  • 84. Data: 2008-07-09 20:19:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 09 Jul 2008 21:19:45 +0200, Tristan napisał(a):

    > mamy. Moja mama wyrzuciła ostatnio na złom lodówkę MIŃSK. Bo w sumie
    > słabo już grzała

    Ja bym z grzejącej lodówki nawet 3 dni nie trzymał ;o)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 85. Data: 2008-07-09 21:25:12
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > mamy. Moja mama wyrzuciła ostatnio na złom lodówkę MIŃSK. Bo w sumie słabo
    > już grzała i miała pobutwiałe uszczelki.

    Używasz lodówki do ogrzewania? :)))

    P.

    P.S. Od 8 lat mam tę samą pralkę i bangla - jeśli ją wymienię to tylko
    z powodu jakichś nowinek technologicznych (np. żeby nie łaziła po łazience)

  • 86. Data: 2008-07-10 05:31:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 23:25
    (autor Paszczak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g53abn$q9c$1@jaszczomp.tahoe.pl>):

    > P.S. Od 8 lat mam tę samą pralkę i bangla - jeśli ją wymienię to tylko
    > z powodu jakichś nowinek technologicznych (np. żeby nie łaziła po
    > łazience)

    A tak, pralka odpukać działa. Tylko łomoce straszliwie i pewnie się rozleci
    niedługo, ale jeszcze się trzyma. Lodówki niestety są awaryjniejsze.
    --
    Tristan

  • 87. Data: 2008-07-10 22:39:37
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > No i tu sie kryje kluczowa sprawa, o ktorej juz wspominalem
    > we wczesniejszym poscie. Niby kupujemy taniej, niby kupujemy wiecej, ale
    > coraz lichsze rzeczy.

    mercedes sie na tym przejechal (i prawdopodobnie nauczyl) pozyjemy
    zobaczymy czy ich c-klassa bedzie tak dobra jak stare balerony lub
    jeszcze starsze wynalazki spod znaku trojramiennej gwiazdy (mam dwoch
    znajomych jeden ma merca z 1983 roku i merc ma przejechane prawie 500kkm
    wymienia w nim olej, klocki itp rzeczy co to sie w normalnej
    eksploatacji zuzywaja i mam znajmka co zanabyl ostatni c-klase wiec
    bedzie mozna przetestowac ;) )

    poza tym sam poruszam sie 19letnim escortem mkiv 1.4 robie przy nim
    tylko rutynowe rzeczy olej filtry jakies gumowe oslony wachaczy, drobne
    naprawy blacharskie(slynny fordowski wlew) etc. z wiekszych rzeczy ktore
    padly to aparat halla i teraz krokowiec. takto autko nie do zdarcia ;)
    (leje do niego vpowerracing i olej shela 15w40)

    pozdrawiam
    SlawcioD