  • 31. Data: 2008-07-08 20:58:17
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:g50aa3$jhp$1@node1.news.atman.pl...
    W dniu 2008-07-08 19:06 swen pięknie wystukał/a:

    > "W 1995 roku koszt denominacji polskiego złotego wyniósł 30 milionów
    > nowych złotych (300 miliardów starych złotych), czyli tyle, co około 4 km
    > autostrady".

    Na dodatek pieniązków nie robiła nasza mennica tylko mennica we Włoszech.
    Taką wybrała Hanna GWalc i jeszcze dostała kupe szmalu w nagrodę-za trud.

    Nie "Na dodatek" tylko "Tak jak zwykle i wszędzie jest to praktykowane z
    powodów bezpieczeństwa".

    --
    andreas

  • 32. Data: 2008-07-08 21:01:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "andreas" <a...@y...com> wrote
    > Nie "Na dodatek" tylko "Tak jak zwykle i wszędzie jest to praktykowane z
    > powodów bezpieczeństwa".

    czemu?

  • 33. Data: 2008-07-08 21:01:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik andreas napisał:
    [..]
    > Nie "Na dodatek" tylko "Tak jak zwykle i wszędzie jest to praktykowane z
    > powodów bezpieczeństwa".

    Bzdurzysz.
    Czyjego bezpieczeństwa?
    Że obce państwo drukuje innemu pieniądze to ma być bezpieczne?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 34. Data: 2008-07-08 21:26:42
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Użytkownik andreas napisał:
    > [..]
    >
    > Bzdurzysz.
    > Czyjego bezpieczeństwa?
    > Że obce państwo drukuje innemu pieniądze to ma być bezpieczne?

    Podobno.
    Nie znam szczegółów takich operacji to nie będę się dokładniej wypowiadał,
    ale parokrotnie spotkałem się z informacją, że przy "wymianach pieniądza"
    zatrudniane były mennice/drukarnie w innych krajach. Nasza drukarnia/mennica
    też dostaje takie zlecenia z innych landów.
    Bieżące drukowanie pieniędzy jest już robione zazwyczaj w drukarniach
    narodowych, pod warunkiem oczywiście, że dany kraj taką certyfikowaną
    drukarnię ma.

    --
    andreas

  • 35. Data: 2008-07-08 21:44:00
    Od: "swen" <n...@n...com>

    >W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 lipiec 2008 19:47
    > (autor swen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <JKNck.169863$P83.39388@newsfe20.ams2>):

    > Bynajmniej. Znasz powiedzenie ,,jaki jest szczyt chamstwa? Zagłosować na
    > PO
    > i zostać w UK''. Przez takich jak ty, mamy Donka... Wamać.

    To byla ironia... nie glosowalem na rzadnych zlodzieji. PO i PiS to
    dokladnie to samo... (AWS-UW) jesli chodzi o polityke, to ja dla siebie nie
    widze przedstawiciela... A nie bede wybierac miedzy zgnilymi jablkami a
    robaczywymi:)

  • 36. Data: 2008-07-08 21:45:18
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g50kii$rpi$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > "andreas" <a...@y...com> wrote
    >
    > czemu?

    Bo tak powiedziala Hanka od bufetow - i nie dyskutuj z autorytetemi wadzy:))

  • 37. Data: 2008-07-08 21:48:17
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    Zgadzam sie!

    > Podobno.

    Podobno babcia wasy miala...

> [...]
    > zatrudniane były mennice/drukarnie w innych krajach. Nasza
    > drukarnia/mennica też dostaje takie zlecenia z innych landów.

    Jasne... amerykanom, japonczykom, francuzom itp?

    > Bieżące drukowanie pieniędzy jest już robione zazwyczaj w drukarniach
    > narodowych, pod warunkiem oczywiście, że dany kraj taką certyfikowaną
    > drukarnię ma.

    Byl ogloszony najnormalniejszy przetarg! Drukowanie pieniedzy przez
    drukarnie to tylko techniczna sprawa samego wydruku. Wygral ten co dal
    najwiecej w "kieszen" - ot i cala tajemnica "bezpieczenstwa", tyle, ze
    konkretnych osob i dotyczy bezpiecznego zycia na kilka pokolen...

  • 38. Data: 2008-07-08 21:54:33
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:dsock5-lrt.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A książeczki mieszkaniowe były w jakiej walucie? Nie przypadkeim właśnie w
    > tej, którą pożarła inflacja pod koniec komuny?

    Kredyty zdenomoniowano wg. wskaznika inflacji ale ksiazeczki mieszkaniowe
    pozostawiono... czy to nie czyste zlodziejstwo?
    Przypominam, ze wowczas z jednej nocy zmieniono warunki kredytowe bez
    mozliwosci negocjacji! Stale oprocentowanie zastapiono inflacyjnym
    wskaznikiem, ktory podawal Bank Centralny na wniosek ministra finansow...
    czyli leszka B.
    Zmieniono tylko kredyty, oszczednosci na ksiazeczkach pozostaly bez zmian,
    mimo, iz niejednokrotnie byly oplacane przez 15 czy 20 lat. To bylo
    perfekcyjne zlodziejstwo. Wowczas (tak na marginesie) upadlo ok 70-80% firm
    Polskich, najbardziej dotknelo to rolnictwo (powody powstania Samoobrony!)
    bylo ok 300 samobojstw miesiecznie.
    Rolnik ktory zaciagnal kredyty obrotowe na jesieni pod zakup nasion, srodkow
    ochrony roslni, maszyn, dostal po 5 miesiacach z 3% 55% kredyt! Czy kos dzis
    z was przezyl by taki szok?

  • 39. Data: 2008-07-08 21:56:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > 2350 dolarow rocznie, czy jakos tak... Troszeczke sie zmienilo, co?

    Czyli dzisiaj jakieś 420 zł (uwzględniając inflację dolarową - jakieś 500).
    A teraz jest ok. 3000 zł, czyli 6 razy więcej. Ale Balcerowicz jest zły,
    co nie?

    P.

  • 40. Data: 2008-07-08 21:59:07
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    swen <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > najwiecej w "kieszen" - ot i cala tajemnica "bezpieczenstwa", tyle, ze
    > konkretnych osob i dotyczy bezpiecznego zycia na kilka pokolen...

    Dlaczego od razu 'w kieszeń'? Może po prostu dawali najlepszą jakość,
    najniższą cenę, itd. Dlaczego na siłę dawać to naszej firmie? Żeby było
    drożej, gorzej, ale była satysfakcja?

    P.