eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodecyzja wojewody wrocł nr Gk.gw 8224/K/40/49/64/93 ?????? › Re: decyzja wojewody wrocł nr Gk.gw 8224/K/40/49/64/93 ?????? cd.
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: decyzja wojewody wrocł nr Gk.gw 8224/K/40/49/64/93 ?????? cd.
    Date: Tue, 16 Jan 2007 18:40:09 +0100

    Joanna napisał(a):

    > Dotyczy pomocy udzielonej mi przez ZOZ wbrew mojej woli, a właściwie bez
    > mojej wiedzy.
    > Dwa chorowałam wówczas na depresje, a zgodnie z ust. opieka psychiatryczna
    > jest bezpłatna.
    > Przewieziono mnie na 1 dzień do szpitala, gdzie przeprowadzono płukanie
    > żołądka i kroplówki, choć było to absolutnie niekonieczne.

    Pewnie te zabiegi to jednak nie jest opieka psychiatryczna, a czy były
    potrzebne? Obiektywnie być może nawet nie, ale postaw się na miejscu
    lekarzy, którzy nie wiedzieli czego się nałykałaś. Musieli ci zrobić to
    co zrobili.

    > Miałam wówczas zawartą z redakcją jako dziennikarz umowę o dzieło,
    > zarabiałam za wierszówke groszowe stawki, takie które po opłaceniu telefonow
    > i przejazdów, nie pozwalały mi na ubezpieczenie. Robiłam to z pasji i żeby
    > nie siedzieć bezczynnie na bezrobociu.

    Mogłaś sama ubezpieczyć się w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego, jako
    tzw. wolny zawód.

    > Szpital żadał ode mnie zapłaty ok 750 zł ( z czego 450zł to przewóz karetką
    > ok . 8 km!!!).

    Co do ceny to chyba w razie sporu sąd powinien to sam ocenić, a nie
    przyjmować podane przez szpital ceny. Bo jak za tak niewiele to tochę dużo.

    > Wówczas pracowałam na pół etatu jako marketingowiec i zarabiałam 500zł, ale
    > sędzia w wyroku uznał - cytuje: "...że mam wygospodarować z dochodów
    > pieniądze na spłatę". Komornik już okazał się mądrzejszy i umorzył zabór
    > pieniędzy na poczet długu, ponieważ nie mam doxchodów nawet na granicy
    > minimu socjalnego.

    Sąd nie za bardzo może oddalić powództwo tylko dlatego że dłużnik nie ma
    pieniędzy. To już problem powoda i tego jak i czy w ogóle będzie w
    stanie wyegzekwować zasądzone świadczenie.

    > W apelacji użylam argumentu rzecznika NFZ, że opieka psychiatryczna jest
    > bezpłatna i, że na oddziale na który mnie skierowano, choć internistyczny
    > miałam zapewnioną całodobową opiekę psych. co jest z tym równoznaczne.
    > Jednak na ten argument sąd też pozostał głuchy.

    Jak pisałem wyżej płukanie żołądka nie wygląda mi na procedurę
    psychiatryczną.
    Jest pewnie gdzieś w NFZ katalog jaki zabieg jest czym i co wchodzi w
    skład tej opieki psychiatrycznej.

    > HEPL. Co mam robić w tej sytuiacji.

    Nic nie możesz zrobić. Co najwyżej dojść do jakiegoś porzumienia z
    wierzycielem.

    > Czy może pomóc mi RPO?

    Wątpię.

    > Cała ta sprawa mnie przytłacza, ale jednocześnie nie czuję się winna i
    > uważam to za niesprawiedliwe!

    Trochę winy twojej w tym jest, w końcu jakieś tabletki łyknęłaś.

    --
    @2007 Johnson