eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodarowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego??? › Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    Date: Thu, 03 Dec 2009 17:14:33 +0100

    Slawek pisze:

    > Czyli z tego co mówisz wynika, że darowizna otrzymana w trakcie
    > trwania wspólnoty małżeńskiej jest zaliczana do majątku odrębnego
    > obdarowanego małżonka??

    Chyba, że darczyńca inaczej postanowi.

    > Czy to znaczy, że jak mnie wezwą za rok a ja pokażę, że kupiliśmy to
    > (wspólnie) z darowizny którą otrzymałem ja, to rzeczywiście mogą się
    > czepiać?

    Nie, nie będą się czepiać.

    > Rzeczywiście mam robić darowiznę żonie??

    Kupno mieszkania do wspolności, będzie rozszerzeniem wspólności per
    facta concludenta. Wszystko będzie ok, nie trzeba kombinować z darowizną.

    > A jak kupię sam (czyli tylko ja będę w akcie notarialnym), to co, to
    > będzie mój majątek odrębny?? I gdyby za 2 lata żona brała rozwód to
    > nie będzie mogła się upominać o połowę wartości mieszkania??

    Na szczęscie tak właśnie jest
    Przy
    > wspólnocie małżeńskiej??

    Na szczęście wspólność nie obejmuje wszystkiego.

    > Przepraszam, ale po prostu nie rozumiem jak to może tak działać.

    Na szczęście działa.

    ATSD, jak jestem szczęśliwy w małżeństwie, tak jestem zdania, że
    domyślnym majątkowym ustrojem małżeńskim powinna być rozdzielność.