    From: " b" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna a księga wieczysta
    Date: Wed, 7 Sep 2005 08:37:31 +0000 (UTC)

    Kuba-RPM <K...@C...waw.pl> napisał(a):

    > Czy trzeba czekać do założenia tych ksiąg
    > żeby babcia mogła mi przekazać to mieszkanie, czy może wystarczy samo
    > potwierdzenie złożenia wniosku?

    Odrębna włąsność lokalu powstaje z momentem wpisu do KW - szukaj "wpis
    konstytutywny" - wczesniej nie istnieje więc babcia Ci lokalu nie podaruje,
    póki nie ma na niego KW.
    Można spróbować darowizny ekspektatywy odrębnej własności lokalu, ale wtedy
    podatek od darowizny Cie zabije, bo nie skorzystasz z ulgi z art.16 ustawy o
    podatku od spadków i darowizn.

    > btw: słyszałem ze w Warszawie założenie ksiąg / wpisanie nowego właściciela
    > trwa znacznie szybciej niż kiedyś. prawda? ile realnie?

    podobno. Widziałem mniej więcej półroczne okresy, ale nie wiem czy to było
    jednostkowe czy takie mniej więcej są terminy.

    b.