    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czytanie prywatnej korespondencji przez szefa
    Date: 19 Dec 2003 14:36:04 +0100

    > A jakie jest glowne przeznaczenie firmowego laptopa??

    a jakie to ma znaczenie do ochrony tajemnicy komunkowania się ?

    Poza wszystkim każda korespondencja ma "dwie strony" prawda? Ja nie wnikam kto
    jest właścicielem serwera na którym umieszczona jest poczta. Nikt poza
    odbiorcąnie ma prawa jej czytać i tyle.

    Art. 267. par 1. kk - Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego
    do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat
    2.
    par 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Więc jeżeli informacja była w jakiś sposób zabezpieczona (szyfrem, hasłem) i
    pracodawca złamał to zabezpieczenie to ja bym poszedł i zgłosił na Policji..
    albo negocjował z pracodawcą, masz argument.

    Paweł