eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczyją własnością są pieniądze w banku › Re: czyją własnością są pieniądze w banku [Odpowiedzialność banku za "nieśpieszną" reakcje na "incydent z hakerami"]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: czyją własnością są pieniądze w banku [Odpowiedzialność banku za
    "nieśpieszną" reakcje na "incydent z hakerami"]
    Date: Sat, 17 Jun 2023 10:49:20 GMT

    On 2023-06-17, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    i-konto-pieniadze-ma-oddac-bank-jest-wyrok-sadu

> [...]
    > dwa dni - wtedy dopiero część transakcji została zatrzymana."
    > "Sąd uznał, że bank uchybił obowiązkowi dbania o interesy klientów z
    > należytą starannością."
    >
    > W tej sprawie dla mnie kwestia sprowadza się do tego czy bank
    > dochował należytej staranności w reakcji na "incydent hakerski".
    > Zdaniem sądu "niespecjalnie" i patrząc po uzasadnieniu "ja jako klient
    > banku do kwoty gwarantowanej" czepiać się nie widzę _interesu_.
    >
    > Interpretacja że to były pieniądze klienta banku w pieczy baku w tej
    > sprawie coś by zmieniła? Bank by się wyłgał od odpowiedzialności?

    Bardziej jako ciekawostkę to widzę, ale zastanówmy się. Jak to są
    pieniądze banku to ryzyko związane z ich utratą spoczywa na banku do
    momentu ich wydania. Jak się haker włamał to bank ich klientowi nie
    wydał. Czyli bezwarunkowo bank nadal ma obowiązek wydać pieniądze. MZ to
    jednak wzmacnia pozycję klienta.

    Teraz sytuacja gdy klient zarządza swoimi pieniędzmi na platformie
    banku. Jeśli coś się stanie, to stracił przede wszystkim swoje pieniądze
    a bank w "pierwszym podejściu" nie ma mu czego oddawać. Oddać będzie
    musiał dopiero wtedy, gdy klient wykaże, że bank nie wywiązał się z
    umowy np. nie dochowując należytej staranności.

    --
    Marcin