eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczyją własnością są pieniądze w banku › Re: czyją własnością są pieniądze w banku [Odpowiedzialność banku za "nieśpieszną" reakcje na "incydent z hakerami"]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czyją własnością są pieniądze w banku [Odpowiedzialność banku za
    "nieśpieszną" reakcje na "incydent z hakerami"]
    Date: Sat, 17 Jun 2023 12:04:52 +0200

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > Czytam sobie:
    > https://www.rp.pl/finanse/art38618561-hakerzy-okradl
    i-konto-pieniadze-ma-oddac-bank-jest-wyrok-sadu

    > I nagle trafiam na takie stwierdzenie:
    >
    > "Sąd przypomniał, że strony wiązała umowa rachunku bankowego, na mocy
    > której bank zobowiązuje się do przechowywania środków pieniężnych
    > posiadacza rachunku bankowego. Pieniądze na rachunku są jednak
    > własnością banku, a posiadaczowi rachunku przysługuje wobec banku
    > roszczenie o wypłatę określonej sumy."
    >
    > Prawda li to? Tzn. widzę w tym spory sens, ale jakoś tak zawsze przyjeło
    > się widzieć wpłacone do banku pieniądze jako tego co wpłacił.

    A napiszesz to w jakiej kwestii taka interpretacja może znacząco coś
    _zmienić_ ?

    "Sąd miał na uwadze m.in. fakt, że prezes firmy informował bank, iż ma
    problemy z dostępem do swojego konta, ale na reakcję banku musiał czekać
    dwa dni - wtedy dopiero część transakcji została zatrzymana."
    "Sąd uznał, że bank uchybił obowiązkowi dbania o interesy klientów z
    należytą starannością."

    W tej sprawie dla mnie kwestia sprowadza się do tego czy bank
    dochował należytej staranności w reakcji na "incydent hakerski".
    Zdaniem sądu "niespecjalnie" i patrząc po uzasadnieniu "ja jako klient
    banku do kwoty gwarantowanej" czepiać się nie widzę _interesu_.

    Interpretacja że to były pieniądze klienta banku w pieczy baku w tej
    sprawie coś by zmieniła? Bank by się wyłgał od odpowiedzialności?

    --
    A. Filip