    From: "treneros" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy wolno nagrywac sesje rady dzielnicy?
    Date: Sun, 7 Mar 2004 11:56:19 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości :

    > moim zdaniem można, a to z tego względu, że żaden przepis tego nie
    > zabrania. Skoro możesz tam legalnie wejść, to masz prawo i to, co
    > zobaczyłeś czy usłyszałeś legalnie nagrać.

    Moim zdaniem skoro radni dzielnicy sa wybierani w wyborach
    powszechnych to ma tutaj zastosowanie art.61 Konstutucji, i nie ma
    znaczenia ze zaden przepis tego nie zabrania, bo gdyby zabranial
    naruszalby art.61 Konstytucji przyznajacy kazdemu obywatelowi RP
    uprawnienie nie tylko do wejscia na obrady kolegialnego organy ale tez
    na rejestracje obrazu i dzwieku ( art.61 ust.2).

    "Jakkolwiek prawo obywateli do informacji o działalności organów
    władzy publicznej nie ma bezwzględnego charakteru i Konstytucja
    dopuszcza w sytuacjach wyjątkowych (art. 61 ust. 4) jego ograniczenie
    w drodze ustawy, to jednak taki przepis świadczy o tym, że wyjątki od
    zasady jawności muszą wynikać z przepisów ustawowych; nie mogą być
    wprowadzane aktem niższego rzędu, takim jak statut gminy. "(Wyrok NSA
    III SA 1699/99 ONSA 2001/1/22 1999.12.03 )

    "Uchwała rady gminy zakazująca rejestrowania obrazu z jej obrad
    narusza konstytucyjną zasadę jawności działania organów władzy
    publicznej. "(Wyrok NSA II SA 220/99 Wokanda 2000/7/41 1999.10.12 )

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-