  • 1. Data: 2005-01-28 19:29:31
    Temat: czy własciel moze sprzedac droge
    Od: lechu <p...@w...pl>

    Witam grupowiczów

    Czy włascieciel działki (reprezentant np urzedu gminy), która w wykazie
    gruntów ma wpisane "droga" moze ją sprzedać a jesli tak to przy zachowaniu
    jakich procedur.
    nadmieniam ze przez ta działke jest dojazd do innej nieruchomosci.
    Jesli tak to czy można na takiej działce ustanowić np nieodpłatną
    służebność w postaci dojazdu do innych działe, ktorych sprzedaz drogi
    pozbawiłaby dostepu do nieruchomosci.
    Czy przy sprzedaży musi byc zachowane np wyrazenie zgody przez własciela
    nieruchomosci, której sprzedaz zamknęłaby dostep do nieruchomosci.

  • 2. Data: 2005-01-28 19:56:03
    Temat: Re: czy własciel moze sprzedac droge
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lechu" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem kluczowe znaczenie ma wpis w księdze wieczystej. Jeśli tam
    służebność wpisano, to nabywca również tego faktu nie zmieni.

  • 3. Data: 2005-01-28 20:34:58
    Od: gigimik <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 20:56:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "lechu" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem kluczowe znaczenie ma wpis w księdze wieczystej. Jeśli tam
    > służebność wpisano, to nabywca również tego faktu nie zmieni.

    Wwiesz ja rozumiem...ale powiedziano mi ze na drodze nie wpisuje sie
    służebności.. A wiem tez ze sa zakusy aby ja sprzedać..
    Nie bardzo rozumiem. Nie wpisuje sie słuzebności na droge (co wydaje nmi
    sie oczywiste bo przeciez po dorgach sie poruszamy itd....) a z drugiej
    strony sie ja sprzedaje.
    A moze ....moze w tym kraju wszystko jest mozliwe.

  • 4. Data: 2005-01-29 00:13:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gigimik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > strony sie ja sprzedaje.
    > A moze ....moze w tym kraju wszystko jest mozliwe.

    Jest jeszcze coś takiego, jak plan zagospodarowania terenu. Tam pewnie ta
    działka jest wpisana jako droga. No to wystarczy pilnować, by tak było. Ale
    z drugiej strony co za idiota kupi drogę, jeśli nie ma zakusów zmieniać jej
    przeznaczenia?

  • 5. Data: 2005-01-29 07:43:19
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem kluczowe znaczenie ma wpis w księdze wieczystej. Jeśli tam
    > służebność wpisano, to nabywca również tego faktu nie zmieni.

    Na drodze nie wpisuje się służebności. Prawo do korzystania z nich przez wszystkich
    wynika z ustawy
    o drogach publicznych. Z tego co pamiętam nie można sprzedać drogi publicznej - umowa
    będzie nieważna.

    --
    :) Johnson

  • 6. Data: 2005-01-29 15:57:10
    Od: gigimik <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 29 Jan 2005 08:43:19 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    wynika z ustawy
    > o drogach publicznych. Z tego co pamiętam nie można sprzedać drogi publicznej -

    Teoretycznie tak to wyglada... ale nie zmienia to faktu iz odnotowałem
    sprzedaż kawałka tej drogi... (niby publiczna ale ślepa) i obawaim sie ze
    skoro został sprzedany kawałek.. moze zostac sprzedana i druga część.. i co
    wtedy.
    Moim zdaniem.. ktoś zrobił jakis przekret bo w rejestrze gruntów figuruje
    to jako droga a przeznaczenia nikt nie zminiał. Pytanie - dlaczego ktos
    działając w imieniu organu dokonał podziału i soprzedaży czesci tej drogi.

  • 7. Data: 2005-01-29 16:58:56
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    gigimik napisał(a):

> [...]
    > działając w imieniu organu dokonał podziału i soprzedaży czesci tej drogi.

    Zaliczenie czegoś do drogi publicznej zależy od decyzji (uchwały) odpowiedniego
    organu. Bez
    znaczenia jest wtedy to co jest wpisane w rejestrze.
    Wszelkie umowy dotyczące sprzedaży części drogi są nieważne.

    --
    :) Johnson