  • 1. Data: 2006-05-22 14:20:04
    Temat: czy to przeszukanie?
    Od: "janusz" <j...@g...pl>

    ostatnio modne jest uzywanie przez policje psow do narkotykow. czy
    sprawdzenie przez policje z uzyciem takiego psa na dyskotece jest
    przeszukaniem, ktore wymaga nakazu od prokuratora? czy w czasie kotroli
    drogowej policjant moze wpuscic do mojego samochodu psa do wyszukiwania
    narkotykow - bez nakazu prokuratora?
    pozdr
    janusz

  • 2. Data: 2006-05-22 15:27:56
    Temat: Re: czy to przeszukanie?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    teraz policja wszystko (prawie) moze.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 3. Data: 2006-05-22 17:23:33
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > teraz policja wszystko (prawie) moze.

    no i bardzo dobrze, jeszcze tylko żeby niektórzy funkcjonariusze
    czasem pomyśleli to było by git

    Grzesiex

  • 4. Data: 2006-05-22 18:28:00
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 May 2006 16:20:04 +0200, janusz napisał(a):

    > czy w czasie kotroli
    > drogowej policjant moze wpuscic do mojego samochodu psa do wyszukiwania
    > narkotykow - bez nakazu prokuratora?

    Dawno temu, na tym forum ktoś pisał, że jeżeli policjant prosi o otworzenie
    bagażnika, to wystarczy powiedzieć: "bardzo proszę sobie otworzyć, nie będę
    utrudniać" i wtedy obeznany w paragrafach policjant powinien się zawahać,
    ponieważ to wykracza poza uprawnienia określone w art. 15 ustawy o policji

    Art. 15.
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    [...]
    5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i
    sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu
    lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego
    podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary,
    [...]

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl

  • 5. Data: 2006-05-22 20:06:33
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Użytkownik "janusz" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy w czasie kotroli
    > drogowej policjant moze wpuscic do mojego samochodu psa do wyszukiwania

    Uzycie psa nie jest przeszukaniem tylko jest swoista czynnoscia - o
    watpliwej naturze (procesowa czy prewnecyjna ?). Dopiero gdy pies cos
    wyweszy to policjant zrobi przeszukanie. W dodatku wiekszosc przeszukan (a w
    takiej sytuacji to juz chyba 100%) policjanci nie robia "na nakaz" tylko "na
    szmate", czyli legitymacje a prok potem zatwierdza.

    Cezar

  • 6. Data: 2006-05-23 08:52:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

> [...]
    > ponieważ to wykracza poza uprawnienia określone w art. 15 ustawy o policji

    dobre! :-) trzeba zapamietac

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".