eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy tak mozna? › Re: czy tak mozna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy tak mozna?
    Date: Fri, 28 Mar 2003 10:28:04 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 29
    Message-ID: <k...@z...router>
    References: <b5ljum$33v$1@news.onet.pl> <r...@z...router>
    <b5st6l$pm2$4@inews.gazeta.pl> <b5udj6$hss$1@news.supermedia.pl>
    <b5vkcs$lv0$1@inews.gazeta.pl> <b5vkm5$m1u$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm120.omega129.scvmaxonline.com.sg
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1048818481 20746 218.186.129.120 (28 Mar 2003 02:28:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Mar 2003 02:28:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:138192
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <b5vkm5$m1u$1@news.onet.pl>, Przemyslaw Lipin wrote:
    > Przeciez sam napisalem rozwiazanie tej sprawy. A stan faktyczny podalem tu
    > po to, zeby zobaczyc opinie ludzi a nie uzyskac rozwiazanie.
    > Stwierdzilem, ze przypadek jest ciekawy i moze kogos z forum zainteresowac.

    No i jest MZ calkiem ciekawy a Twoja argumentacja interesujaca.
    Niestety nie czuje sie kompetentny aby podjac szczegolowa polemike i
    moge wyrazic jedynie moje nie-prawniczym okiem dostrzezone watpliwosc:
    - Nie wiem czy takie cos mozna w ogole nazwac reklama (w doslownym tego
    slowa znaczeniu).
    - Wykazanie ze zagrozenie (wiec nawet nie jakies wymierne straty)
    wystepuje, tez bedzie MZ trudne: 1) Osoba tak sie "reklamujaca" moze
    liczyc glownie na opatrzenie z jej nazwa firmy, bo przeciez nie na to
    ze zaciekawiony a potencjalny klient entuzjastycznie krzyknie "o!
    firma pogrzebowa! Zapisze sobie adres, jak ja lub ktos z rodziny
    bedzie umierac to na pewno skorzystamy z oferty!". 2) Czesc
    odwiedzajacych bedzie miala negatywne skojarzenie i wrecz odrzuci w
    przyszlosci oferte tej firmy. Piszesz zreszta w mniej lub bardziej
    bezposredni sposob o obu tych przypadkach. Jak ustalic co przewazy?
    Jesli taka nieetyczna reklama bylaby dostarczana na zasadzie, jak to
    sie ladnie mowi przekazu podprogowego, ktory jest zreszta klarownie
    prawnie w takim celu zakazany, to sprawa jest jasna - odbiorca reklamy
    nie ma swiadomego wyboru. Tu ma. Tu moze ocenic i w zwiazku z tym dla
    czesci osob bedzie to reklama dla czesci antyreklama. A jesli przewaza
    to drugie? Trudno to chyba wtedy bedzie podciagnac pod nieuczciwa
    konkurencje?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1