  • Data: 2003-03-28 02:28:04
    Temat: Re: czy tak mozna?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <b5vkm5$m1u$1@news.onet.pl>, Przemyslaw Lipin wrote:
    > Przeciez sam napisalem rozwiazanie tej sprawy. A stan faktyczny podalem tu
    > po to, zeby zobaczyc opinie ludzi a nie uzyskac rozwiazanie.
    > Stwierdzilem, ze przypadek jest ciekawy i moze kogos z forum zainteresowac.

    No i jest MZ calkiem ciekawy a Twoja argumentacja interesujaca.
    Niestety nie czuje sie kompetentny aby podjac szczegolowa polemike i
    moge wyrazic jedynie moje nie-prawniczym okiem dostrzezone watpliwosc:
    - Nie wiem czy takie cos mozna w ogole nazwac reklama (w doslownym tego
    slowa znaczeniu).
    - Wykazanie ze zagrozenie (wiec nawet nie jakies wymierne straty)
    wystepuje, tez bedzie MZ trudne: 1) Osoba tak sie "reklamujaca" moze
    liczyc glownie na opatrzenie z jej nazwa firmy, bo przeciez nie na to
    ze zaciekawiony a potencjalny klient entuzjastycznie krzyknie "o!
    firma pogrzebowa! Zapisze sobie adres, jak ja lub ktos z rodziny
    bedzie umierac to na pewno skorzystamy z oferty!". 2) Czesc
    odwiedzajacych bedzie miala negatywne skojarzenie i wrecz odrzuci w
    przyszlosci oferte tej firmy. Piszesz zreszta w mniej lub bardziej
    bezposredni sposob o obu tych przypadkach. Jak ustalic co przewazy?
    Jesli taka nieetyczna reklama bylaby dostarczana na zasadzie, jak to
    sie ladnie mowi przekazu podprogowego, ktory jest zreszta klarownie
    prawnie w takim celu zakazany, to sprawa jest jasna - odbiorca reklamy
    nie ma swiadomego wyboru. Tu ma. Tu moze ocenic i w zwiazku z tym dla
    czesci osob bedzie to reklama dla czesci antyreklama. A jesli przewaza
    to drugie? Trudno to chyba wtedy bedzie podciagnac pod nieuczciwa
    konkurencje?

    --
    Marcin