  • Data: 2010-05-28 15:37:24
    Temat: Re: czy sprzedawca może wyłączyć rękojmię?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-05-2010 17:31, Jan pisze:
    > Dzięki. A jak to się ma do długości 2-letniej gwarancji na towary w EU?

    Gwarancja to gwarancja, a rękojmia to rękojmia. Podstawowa różnica jest
    taka, że gwarancja jest wówczas, gdy sprzedawca jej udzieli (nie musi),
    a rękojmia jest z mocy prawa. Nie wiem co masz na myśli z ta 2-letnią
    gwarancją w EU.

    > Zawęża się stosowanie rękojmi w obrocie towarami praktycznie do min.,
    > chyba, że znowu czegoś nie skumałem...

    Przedsiębiorca - konsument (osoba fizyczna, art. 22(1) Kodeksu
    cywilnego) --> niezgodność towaru z umową
    Os. fizyczna - os. fizyczna - rękojmia
    Przedsiębiorca - przedsiębiorca - rękojmia
    Os. prawna* (niebędąca przedsiębiorcą) - os. fizyczna - rękojmia

    *Analogicznie z tzw. niezupełnymi osobami prawnymi (np. wspólnota
    mieszkaniowa)

    --
    .B:artek.