eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy spadkobierca musi placic podatek jak jeszcze nie dostal spad › Re: czy spadkobierca musi placic podatek jak jeszcze nie dostal spad
    From: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy spadkobierca musi placic podatek jak jeszcze nie dostal spad
    Date: Thu, 30 Sep 2004 15:45:47 +0200

    Użytkownik "Wojtek Świątek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cjgvbf$a2e$1@inews.gazeta.pl...
    > Czyli istnieje zatem roznica pomiedzy "przyjeciem spadku" (z automatu
    jezeli
    > nie bylo zadnej akcji ze strony spadkobiercy) a "nabyciem spadku"?
    >
    > Pewnie zle szukalem ale nie znalazlem tego rozgraniczenia (swoja droga te
    > wszytskie teksty sa dalekie od przejrzystosci :)).

    Jasne że istnieje - stwierdzenie nabycia potwierdza prawo do rozporządzania
    spadkiem wobec osób trzecich i następuje na wniosek osoby mającej w tym
    interes - np. sąsiada ktoremu zalała mieszkanie woda wydostająca się z
    mieszkania należącego do spadku wobec ktorego spadkobiercy nie działają w
    celu stwierdzenia nabycia spadku.

    A co do przejrzystości... dla mnie kc i spadki są czytelne, ale ustawa o
    zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (teraz o promocji zatrudnienia)
    albo ustawa o organizacjach pożytku publicznego to dopiero koszmar.
    Generalnie IMHO z tekatami prawnymi jak z winem - im starsza data wydania
    tym lepiej napisane, a kc to w końcu rocznik 64 ;-)
    pzdr