    From: "ptw" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy potrzebny jest adwokat
    Date: Fri, 4 Jan 2002 08:55:19 +0100

    > - czy mozna jednoczesnie byc i swiadkiem i podejrzanym o przestepstwo ?
    > (chodzi o lapowke - pozwolenie na budowe domu) dostalem z policji
    > wezwanie jako "swiadek podejrzany o dokonanie
    > przestepstwa" czy to jakis blad - w wezwaniu bylo pare opcji do skreslenia
    > moze
    > chodzilo tylko o bycie swiadkiem

    po zasiegnieciu informacji u zrodla wezwania wynika ze mam byc swiadkiem
    lecz po przejrzeniu pobierznym kk. w sprawie pojawia sie kolejna okolicznosc
    cale "zdarzenie" nie mialo miejsca w sposob bezposredni (ja<->urzednik
    panstwowy)
    lecz (ja<->znajomy<->urzednik panstwowy)
    wiec moj scisly zmysl podpowiada ze nie ma tu miejsca zastosowanie art 229
    bo nie jest spelniony warunek (ja<->urzednik panstwowy)
    natomiast "znajomy" nie zostal wezwany i chyba nie wyplynie w ogole w tej
    sprawie bo
    bylo to dla niego okazjonalna sytuacja (nie zajmowal sie tym na wieksza
    skale)
    nie znalazlem takze odpowiednika art 230 ktory by nakladal odpowiedzialnosc
    karna na osobe ktora korzysta z pomocy "kogos" w celu dotarcia do "urzednika
    panstwowego"

    czy skoro powiem zgodnie z prawda ze nie bylo kontaktu (ja<->urzednik
    panstwowy)
    to moze sie pojawic takie pytanie i czy musze na nie odpowiedziec "kto
    posredniczyl
    w zalatwianiu sprawy"

    pozdrowienia
    ps. a do tej pory myslalem ze Prawo jest nudne a tu nagle sie okazalo ze
    jest ciekawe :)))