    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy policja może odmówić pomocy ?
    Date: Mon, 03 Jul 2006 07:06:27 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):

    > - artykułem 275 zabrania przywłaszczenia sobie dokumentu
    > stwierdzającego cudzą tożsamość. Zakładam, że paszport dziecka jest
    > dla ojca dokumentem stwierdzającym cudzą tożsamość i tego faktu nie
    > negujesz.

    Nie można przywłaszczyć - bo brak przesłanki bezprawności działania.
    Ojciec ma prawo posiadać paszport małoletniego dziecka które pozostaje
    pod jego władzą rodzicielską.

    > - art. 276 zakazuje ukrywania dokumentu co do którego sprawca nie ma
    > prawa wyłącznego rozporządzania. Zakładam, że nie negujesz faktu, że
    > ojciec dziecka nie ma prawa wyłącznego rozporządzania paszportem
    > dziecka.

    Art. 97 §1 krio. To coś co można uznać za wyłączność. "Wyłączność" w
    rozumieniu kk to sytuacja gdy osoba jest uprawniona do działania bez
    zgody innej osoby.
    Można czynności wychodzące w skład władzy rodzicielskiej wykonywać z
    wyłączeniem drugiego rodzica. Tak wiec jest to wyłączność w rozumieniu kk.

    > Żaden z zacytowanych przez Ciebie przepisów KRiO słowem nie pisze o
    > miejscu przechowywania dokumentów należących do dziecka. Z
    > zagadnieniem tym nie ma nic wspólnego:

    Pojęcie władzy rodzicielskiej jest bardzo szerokie i obejmuje
    praktycznie wszystkie czynności faktyczne wobec dziecka.

    > Tak więc nadal oczekuję wskazania przepisu, który uchyla zakazy
    > zawarte w kodeksie karnym w odniesieniu do rodzica nieletniego.

    Takiej kazuistyki nigdy nie ujżysz w żądnej ustawie.
    Odsyłam do komentarza czym jest władza rodzicielska.

    Prawo karne to prawo o charakterze trzeciorzędnym.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam