  • 1. Data: 2007-07-24 08:43:25
    Temat: czy ojciec może siła zabrać dziecko?
    Od: "Nika" <m...@p...krakow.pl>

    Mam takie pytanie. Moja siostra jest po rozwodzie, bez orzekania o winie, ma
    6-letniego syna. Opiekę nad synem sąd przyznał matce, ojciec nie ma
    odebranych praw. Ojciec teraz mieszka w innym województwie. Rzadko dzwoni,
    parę razy wziął do siebie syna ale nie chciał go odwieź spowrotem do matki i
    matka sama musiała 100 km jechac po syna. Gdy dziecko było u ojca, onczęsto
    zostawiał dziecko z obcą kobietą. Teraz ojciec chce wziąść dziecko na
    tydzień do siebie, ale dziecko nie chce jechać, boi się. Moje pytanie czy
    ojciec ma prawo zabrać dziecko siłą?

  • 2. Data: 2007-07-24 09:24:44
    Temat: Re: czy ojciec może siła zabrać dziecko?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Nika porozsypywal nastepujace haczki:
    > Moje pytanie czy ojciec ma prawo zabrać dziecko siłą?

    Co znaczy sila?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-07-24 09:47:28
    Od: "Nika" <m...@p...krakow.pl>

    Wbrew woli dziecka.
    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f84h8u$a4$1@inews.gazeta.pl...

  • 4. Data: 2007-07-24 10:34:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nika" <m...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Wbrew woli dziecka.

    nie ma takiego prawa
    matka musi na to wyrazic zgode, jesli jej nie wyrazi a on mimo to zrobi,
    bedzie to zwykle porwanie

  • 5. Data: 2007-07-24 11:50:07
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-07-24 12:34, szerszen wrote:
    > Użytkownik "Nika" <m...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > nie ma takiego prawa
    > matka musi na to wyrazic zgode, jesli jej nie wyrazi a on mimo to zrobi,
    > bedzie to zwykle porwanie

    Jaki przepis? Nie będzie to 211 kk bo ojciec nie odebranych ani
    ograniczonych praw rodzicielskich.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 6. Data: 2007-07-24 12:25:30
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:

    > nie ma takiego prawa

    A jesli matka bedzie chciala zabrac dziecko na spacer a dziecko nie
    zgodzi sie na to? Co wtedy?

    > matka musi na to wyrazic zgode

    Specjalnie zapyhtalem sie co oznacza 'sila' - nigdzie nie ma tekstu
    'wbrew woli matki', jest tylko 'wbrew woli dziecka'. IMHO wbrew woli
    dziecka (zakladam ze dziecko jest niepelnoletnie) ale za zgoda matki - moze

    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-07-24 16:20:24
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f84rqo$j7p$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > woli matki', jest tylko 'wbrew woli dziecka'. IMHO wbrew woli dziecka
    > (zakladam ze dziecko jest niepelnoletnie) ale za zgoda matki - moze

    He, he... Wbrew woli dziecka...6-letniego... Nie popadajmy w paranoje. Taki
    syndrom u dziecka to "syndrom niezaleznego mysliciela". Ma miejsce gdy
    mamuska robi wstrety i z roznych powodow utrudnia ojcu kontakt z dzieckiem.
    Uwazam, ze mamuska szykuje sie do odsuniecia ojca od dziecka. Dziecko sie
    boi bo mamusia mu pewnie glupot naopowiadala.

  • 8. Data: 2007-07-24 20:10:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nika" <m...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości

    Sąd przyznał ojcu "prawo do widywania" dziecka, ale nie zobowiązał przecież
    dziecka, by musiało się z nim widywać. Matka ma obowiązek umożliwić owe
    widywanie, ale jak dziecko jechać nie będzie chciało, to już zmuszać go nie
    musi.