  • 1. Data: 2004-01-26 15:45:14
    Temat: czy można stracic prawko za jazde rowerem po parku?
    Od: "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl>

    i po paru piwach? Bo zainteresował mnie przypadek, w którym dziewczynie (Sąd
    Grodzki) odebrano prawo prowadzenia pojazdów (z wyłączeniam samochodów
    osobowych) na rok.
    Wniosek do sądu skierowała policja złapawszy oną w parku na rowerze w stanie
    wskazującym. Jaka jest podstawa prawna?

    Tyle znalazłem w KK:
    Art 178a par.2 KK
    Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny
    pojazd niż określony w par 1 (czyli mechaniczny - przyp. mój), podlega karze
    grzywny, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Tyle, że park to chyba nie droga publiczna, albo strefa zamieszkania?

    Co ciekawe prokurator w swojej gorliwości apeluje o 2 lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek MANO

  • 2. Data: 2004-01-26 18:00:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bv3cn4$q4t$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Sąd może zabrać prawo jazdy za prowadzenie pod wpływem pojazdu w ruchu
    lądowym, wodnym i powietrznym. Pijany rowerzysta to standard i nic w tym
    dziwnego. Spotkałem się z zabraniem prawa jazdy pijanemu maszyniście oraz
    motorowodniakowi. I co oni mają na to powiedzieć?

  • 3. Data: 2004-01-26 21:26:57
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Sąd może zabrać prawo jazdy za prowadzenie pod wpływem pojazdu w ruchu
    > lądowym, wodnym i powietrznym.

    nie za bardzo - to musi być na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania, więc pytanie sprowadza się do tego, czy park to któreś z
    powyższych...

    KG

  • 4. Data: 2004-01-26 21:55:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości
    > Robert Tomasik wrote:

    > nie za bardzo - to musi być na drodze publicznej lub w strefie
    > zamieszkania, więc pytanie sprowadza się do tego, czy park to któreś z
    > powyższych...

    Faktycznie, zapomniałem, że to był rower. Sprawę uznania za drogę
    publiczną normuje USTAWA
    z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Zgodnie z nią drogą
    publiczną jest droga zaliczona na podstawie tej ustawy do jednej z
    kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej
    przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub
    innych przepisach szczególnych.

    Jedyną z tych kategorii, która mogła by wchodzić w rachubę moim zdaniem są
    drogi wewnętrzne zdefiniowane w następujący sposób w ustawie. Drogi nie
    zaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, w szczególności drogi w
    osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych,
    dojazdowe do obiektów użytkowanych przez podmioty prowadzące działalność
    gospodarczą, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami są
    drogami wewnętrznymi.

    Moim zdaniem alejka parkowa podchodzi, bo jest ogólnie dostępna z
    ograniczeniami wynikającymi z przepisów.

  • 5. Data: 2004-01-26 22:03:28
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Spotkałem się z zabraniem prawa jazdy pijanemu maszyniście

    Bzdurzysz kolego. Uprawnienia do kierowania lokomotywa (prawo kierowania)
    nie maja nic wspólnego z prawem jazdy i regulowane (oraz ich odbieranie)
    zupelnie innymi przepisami. Wewnetrznymi kolejowymi.
    Zauwazylem, ze lubisz sie na tej grupie bezpodstawnie wymadrzac.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 6. Data: 2004-01-26 22:16:56
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:

> [...]
    > zupelnie innymi przepisami. Wewnetrznymi kolejowymi.
    > Zauwazylem, ze lubisz sie na tej grupie bezpodstawnie wymadrzac.

    i co, zakaz prowadzenia pojazdów w ruchu lądowym lokomotywy nie obejmuje?
    maszynista za przestępstwo z art.178a kk nie odpowiada?

    KG

  • 7. Data: 2004-01-26 23:33:12
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > i co, zakaz prowadzenia pojazdów w ruchu lądowym lokomotywy nie obejmuje?
    > maszynista za przestępstwo z art.178a kk nie odpowiada?

    Umiesz czytac ze zrozumieniem? To sobie przeczytaj ponizsze zdanie jeszcze
    raz.
    "Spotkałem się z zabraniem prawa jazdy pijanemu maszyniście".
    Do tego bzdurnego zdania poprzednika sie odnosze. A cytowany artykul 178a KK
    nie odnosi sie w ogóle do zatrzymania dokumentów tylko do sankcji karnych
    (podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności)

  • 8. Data: 2004-01-27 06:57:45
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:
    > Umiesz czytac ze zrozumieniem? To sobie przeczytaj ponizsze zdanie jeszcze
    > raz.
    > "Spotkałem się z zabraniem prawa jazdy pijanemu maszyniście".

    Czytam i co w nim nie tak?

> [...]
    > (podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności)

    Ale z art.178a nieodłącznie związany jest art.42§2. Więc można pijanemu
    maszyniście zabrać prawo jazdy (orzec zakaz prowadzenia pojazdów), czy
    nie? Gdzie niby ta bzdura?

    KG

  • 9. Data: 2004-01-27 14:14:26
    Od: "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Moim zdaniem alejka parkowa podchodzi, bo jest ogólnie dostępna z
    > ograniczeniami wynikającymi z przepisów.

    Czyli można jeżdzić po pijaku po miedzy między polami nie narażając się na
    sankcje?
    A administracje dla porządku powinny w regulaminach osiedli dodać przepis,
    ze nie wolno jeździć po parkingu po pijaku?
    Spotkałem się też z opinią, że jeśli w grę wchodzi bezpieczensto ruchu, to
    odpowiednie przepisy mogą być stosowane na drogach wewn. prywatnych itp.
    Prawda li to?
    Wracając do sprawy, alejka rzeczywiście ma szanse być publiczną.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek MANO

  • 10. Data: 2004-01-27 14:39:57
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

> [...]

    >odpowiednie przepisy mogą być stosowane na drogach wewn. prywatnych itp.
    To NIE opinia, tylko zapis prawa (PoRD art.1.2 Przepisy ustawy stosuje
    się również do ruchu odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli
    jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników
    tego ruchu.)

    Artur Golański