  • 11. Data: 2004-01-27 17:49:40
    Temat: Re: czy można stracic prawko za jazde rowerem po parku?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:1itc10lnn8ski5sm66bi4s36t746ecg4rr@4ax.com...

    Tylko o ile zapis dotyczący przeniesienia przepisów o bezpieczeństwie
    ruchu został zacytowanym przez Ciebie przepisem przeniesiony poza drogi
    publiczne, to sankcja karna za jazdę po pijanemu już nie. Tak więc poza
    drogami publicznymi można jeździć pod wpływem, pod warunkiem że nie będzie
    to pojazd mechaniczny. A więc zostaje z realnych rzeczy rower oraz koń.

  • 12. Data: 2004-01-27 22:13:32
    Od: lexm <l...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:bv3cn4$q4t$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Sąd może zabrać prawo jazdy za prowadzenie pod wpływem pojazdu w ruchu
    > lądowym, wodnym i powietrznym. Pijany rowerzysta to standard i nic w tym
    > dziwnego. Spotkałem się z zabraniem prawa jazdy pijanemu maszyniście oraz
    > motorowodniakowi. I co oni mają na to powiedzieć?

    witam
    jechalem na rowerze
    mialem 0,4 promila
    dostalem zakaz prowadzenia pojazdow niemechanicznych ( jak rower,
    furmanka...) na 0,5 roku + 200 zl grzywny + koszty postepowania.
    zaciagnelem porady i okazalo sie ze gdybym przekroczyl 0,5 promila to
    bylbym juz przestepca i napewno pozegnal bym sie z prawem jazdy
    a tak to lezalo tylko w gestii sedziego.
    wybralem opcje rozpatrzenia mojego przypadku na posiedzeniu bez mojego
    udzialu, po uprzednim zgodzeniu sie na proponowana mi, przez policjanta
    prowadzacego sprawe, kare.
    w sumie to chyba mozna powiedziec ze mi sie upieklo, a wiem ze bylem
    oskarzany z paragrafu z ktorego moglem stracic takze i prawko

    pozdrawiam