    From: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mozna brac definicje z innej ustawy jak jest wygodnie?
    Date: Fri, 5 Dec 2003 12:03:00 +0100

    Użytkownik "Van Tommy" <t...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bqpna0$at9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Najpierw powiem "swoimi słowami", co zrozumiałem:
    > 1) jest ustawa A, która zawiera definicję pojęcia N w brzmieniu N-a,
    > 2) jest ustawa B, która zawiera odmienną definicję pojęcia N w brzmieniu
    > N-b oraz delegację do wydania rozporządzenia B-1,
    > 3) jest rozporządzenie B-1, wydane na podstawie upoważnienia z ustawy B, w
    > którym to rozporządzeniu zamierzasz zdefiniować pojęcie N w brzmieniu
    > zawartym w ustawie A,
    > 4) pojęcie N-a w ustawie A i pojęcie N-b w ustawie B zdefiniowane są w
    > odmienny sposób.

    nie rozumiem "delegacje do wydania rozporzadzenia" ale postaram
    sie opisac dokladniej..
    Jest sobie rozporzadzenie (powiedzmy B-1) ktore zaczyna sie slowami:
    "Na podst art.jakiegostamustawyjakiejstam (Dz.U. z xxx nr poz z pozn.zm.)
    zarzadza co nastepuje"
    W tej ustawie wlasnie (W tym Dz.U.) jest definicja danego pojecia.
    Nazwijmy ta ustawe B.
    Jest tez definicja tego pojecia w ustawie A o innym brzmieniu
    (tu dobrze zrozumiales).

    I teraz - w rozporzadzeniu B-1 jest uzyte owo pojecie, jednak bez
    definicji (co nie jest niczym zlym), jednak do interpretacji
    przez instytucje tego rozporzadzenia zostala uzyta definicja
    z ustawy A, a nie B.

    Mam nadzieje, ze to powyzsze jest tozsame z tym co Ty napisales

    > Jeżeli dobrze rozumiem, to nie sądzę, by taka sytuacja była dopuszczalna.
    > Najprostszym powodem byłoby ewidentne przekroczenie delegacji do wydania
    > rozporządzenia lub też naruszenie hierarchii (bo skoro ustawa określa
    treść
    > pojęcia, to rozporządzenie nie może go dowolnie zmieniać, jako że jest
    > aktem niższej rangi).
    > Żeby zaś to "dlaczego" obudować przepisami, zerknijmy do naszej ukochanej
    > Konstytucji, do fragmentu zatytułowanego "Źródła prawa" - numerków nie
    > podam, bo tekstu nie mam przed sobą, ale to w okolicach art. 80 - 90.

    zaraz bede szukal, mozesz jeszcze potwierdzic ze dobrze wszystko
    zrozumiales majac na wzgledzie to co napisalem powyzej?

    Mariusz