  • Data: 2004-04-13 14:40:02
    Temat: Re: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg prawa oboje sa wspolwinnymi spowodowania kolizji i na pewno policja tak
    > zinterpretowala

    Wg mnie nie bardzo. Są to dwie oddzielne sprawy:

    1. Pieszy wtargnął na jezdnię, czym spowodował niebezpieczeństwo w ruchu
    drogowym.
    2. Samochód z tyłu nie zachował bezpiecznej odległości czym spowodował
    kolizję.

    Jeśli pierwszy samochód wymijając pieszego uderzył by w samochód z
    przeciwka, wtedy zgoda, gdyż powodem tego manewru był niespodziewany
    człowiek na drodze. Natomiast w ten sposób to można przyjąć i teorię, że
    winny powodzi w Polsce, jest rząd brazylijski, który wycina puszczę
    amazońską. Być może i nawet tak jest, tylko kto to przed sądem udowodni???

    Przykład drugi, mamy kolizję na autostradzie, która powoduje gigantyczną
    kraksę z 30 samochodami, które we mgle wjeżdżały na pierwotnie zderzone
    pojazdy. Kto jest winien tej kolosalnej kraksie? Samochód, który się zderzył
    pierwszy, czy bezmyślni kierowcy, którzy nie potrafili dostosować prędkości
    do warunków na drodze???

    Przykład 3, jeśli będziesz świadkiem dziwnego zdarzenia np. goła kobieta
    w centrum miasta,
    zagapisz się i wjedziesz w samochód z przodu. Kto będzie odpowiadał za
    spowodowanie kolizji? Ty, czy kobieta, która stała nago??

    Wg mnie właśnie w ten sposób powinien bronić się pijany pieszy, że może
    popełnił wykroczenie wchodząc na drogę, lecz powodem kolizji nie jest jego
    wtargnięcie na drogę, lecz brak zachowania bezpiecznej odległości przez
    kierowce drugiego samochodu.

    pozdrawiam,

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski