  • Data: 2002-03-26 20:49:42
    Temat: Re: czy mam podpisac taki kwit?
    Od: e...@p...onet.pl (Marek Janczur) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Radar" <r...@p...fm>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Tuesday, March 26, 2002 9:37 PM
    Subject: czy mam podpisac taki kwit?

    > witam,
    > jade jutro z kumplem do b. pracodawcy po swiadectwo pracy. kolega
    dowiedzial
    > sie ze musimy podpisac jakis kwit, ze nie bedziemy dzialac na szkode tej
    > firmy (a pracowalismy jako informatycy), bo jak nie to nici z kasy za
    > ostatni miesiac.
    > zatem pytanie: mamy obowiazek podpisac cos takiego, czy moga nas pocalowac
    > d$#@$ ? podajcie na co moga/mozemy sie powolywac.
    >
    > z gory dzieki i pozdrawiam
    > radar

    Cześć,
    art. 97 par. 1 kodeksu pracy: Wydanie świadectwa pracy nie może być
    uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą. A więc
    pracodawca nie może postawić żadnego warunku, od którego uzależnia wydanie
    świadectwa pracy. Świadectwo to powinno zostać wydane pracownikowi - zgodnie
    z Rozporządzeniem Ministra Pracy i PolitykiSocjalnej z 15 maja 1996 roku w
    sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy, art. 1 par. 2 pkt. 1 - w dniu,
    w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.
    Ogólnie biorąc, pracodawca nie ma prawa wstrzymać wypłaty należnego
    wynagrodzenia. Ale być może kwestię "lojalki" regulują w jakiś sposób
    wewnętrzne przepisy waszej firmy, np. regulamin pracy lub umowa o pracę?
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

    --

    Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!