    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
    Date: Thu, 24 Feb 2011 18:39:36 +0100
    <ik601v$cv5$1@news.task.gda.pl> <ik61cf$sja$1@node2.news.atman.pl>

    news:ik61cf$sja$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "p 47" napisał w wiadomości grup
    >
    > Najpierw poczytaj jak powinna wyglądać pomoc, a potem pisz.
    > Ty oraz Miesiek - nauczcie się cytować i wycinajcie niepotrzebne
    > fragmenty.

    Naucz się czytać temat postu!;-)
    Post i pretensje Miska nie dotyczą tego, jak powinna wygladac pomoc, tylko
    tego, że wg niego powinno się bezwzględnie karac gapiów, którzy nie mając
    niezbędnych umiejętności nie udzielają pomocy w wypadkach/ nagłych
    zachorowaniach na ulicy, a tylko ograniczają się do wezwania fachowej
    pomocy, tj. pogotowia, bo takie były okoliczności opisywanego przez niego
    zdarzenia.
    Moja teza brzmi, że karac za nieudzielenie pomocy można jedynie tych, którzy
    mając RZECZYWISTĄ mozliwość udzielenia takiej pomocy i wiedzę do tego
    potrzebną takiej pomocy nie udzielili, natomiast przymuszanie pod
    odpowiedzialnościa karną ludzi przypadkowych do niefachowych działań, które
    tylko w ich wyobrażeniu są taka pomocą może przynieśc więcej szkód niż
    pożytku.